کرمانشاه؛

ایران تا ابد وام‌دار غیرت مردمان غرب و جنوب کشور خواهد بود

یک محقق و فعال حوزه زنان با اشاره به دلاورمردی و مرزداری مردمان غرب و جنوب کشور در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: ایران تا ابد وام دار این غیرت و دلاورمردی خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ پروین دخت داوودیان در برنامه هفته فرهنگی کرمانشاه در جزیره قشم، با اشاره به امنیت و آرامش مطلوب کشور، گفت: این امنیت همواره مورد حسادت دشمنان این مرز و بوم قرار داشته  و دارد و هراز چندگاهی شاهد دست درازی آنها در طول تاریخ به مرزهای کشورمان بوده ایم.

داوودیان با بیان اینکه دشمنان همواره و به ویژه در طول هشت سال جنگ تحمیلی در برابر ایران ناکام ماندند، گفت: یک ویژگی مشترک مردمان جنوب و غرب ایران همین تلاش برای حفظ امنیت و آرامش کشور و دفاع از مرزهای کشورمان ایران است.

این محقق افزود: کرمانشاه استانی است برخواسته از آزمون های الهی بسیار، گذر کرده از رنج ها و آب دیده شده در کوره تاریخ که همواره مانند مردمان جنوب ایران در برابر این مشکلات ایستاده و مردمانش به مرزداری از مرزهای ایران پرداخته اند.

وی به دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی مردمان استانهای جنوب و غرب کشور به بلندای تاریخ ایستادند و استوار با تمام قدرت در برابر دشمن ایستادگی کردند و دشمن را در مرزهای ایران به زانو در آوردند.

این فعال حوزه زنان افزود: به جرات می‌گویم نظام جمهوری اسلامی ایران که هنوز پانگرفته بود به وسیله دفاع جانانه مردمان غرب و جنوب کشور و ایستادگی شان در برابر دشمن تثبیت شد و دلاوری مردمان این مناطق نیز برای همیشه در تاریخ به ثبت رسید.

داوودیان در ادامه به بیان برخی ویژگی های استان کرمانشاه پرداخت و اظهار کرد: استان کرمانشاه در کنار همه جاذبه های تاریخی و طبیعی که دارد به استان "چهارفصل" شهره است.

وی اظهار کرد: این تنوع اقلیمی در استان به حدی است که می توان در قصر شیرین و یا سرپل ذهاب در هوای مطبوع و گرم اسکی روی آب کرد و به فاصله 15 دقیقه با گذر از گردنه پاتاق در منطقه دیگر استان اسکی روی برف را انجام داد و این تنوع حقیقتا حیرت آور است.

این محقق با اشاره به وجود ادیان و مذاهب مختلف در استان گفت: در استان کرمانشاه مسلمان، مسیحی، یهودی، کلیمی، آشوری، زرتشتی در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند و همین تنوع ادیان و نیز تنوع مذاهب در استان و نیز تنوعی که در گویش مردمان و قومیت های آن وجود دارد، موجب شده که برخی کرمانشاه را هندوستان ایران بنامند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.