آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

آغاز پرداخت بدهی شرکت‌های لبنی برای توزیع شیر در مدارس/ چگونگی پذیرش قبول‌شدگان آزمون استخدامی

حوزه آموزش و پرورش در هفته گذشته شاهد رویدادهای بسیاری بوده که خلاصه‌ای از آن در این مطلب آورده شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعلام آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، چگونگی پذیرش قبول شدگان آزمون استخدامی، آغاز پرداخت بدهی شرکت های لبنی برای توزیع شیر در مدارس، کم بودن گرایش فرهنگی به رشته های مهارتی، لزوم پرداخت بیمه ماهیانه به آموزشیاران نهضت، اعلام نتایج آزمون اصلح تا هفته آینده، توانمندی سازی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی و فعالیت یک هزار خیر مقیم خارج از کشور در مدرسه سازی از مهمترین رویدادهای هفته گذشته به شمار می‌روند.

**اعلام آمادگی دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش
غلامرضا کیانی معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان با توجه به تجربیات و تخصصی که در حوزه تربیت معلم دارد،‌ از آمادگی لازم برای برگزاری آزمون های استخدامی آموزش و پرورش برخوردار است.

کیانی بیان کرد:‌ زیرساخت های علمی و تخصصی لازم در دانشگاه فراهم شده و حتی از جنبه محل برگزاری آزمون با توجه به 100 پردیس در کشور تامین هستیم.

**گرایش فرهنگی به رشته‌های مهارتی کم است
محی‌الدین بهرام‌محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص توجه به رشته‌های مهارتی در نظام آموزشی عنوان کرد: گرایش فرهنگی نسبت به رشته های مهارتی کم بوده و باید این مسئله تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر توجه به هنرستان‌ها تجهیزات آنها در شرایط مطلوبی قرار دارد، عنوان کرد: توانمند‌سازی نیروها و بهبود امکانات این مراکز می‌تواند راندمان کاری را در این حوزه افزایش دهد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان کرد: در هنرستان‌ها آینده شغلی دانش آموزان امروز تامین می‌شود و باید خانواده‌ها نسبت به این فضا آگاه شوند.

**لزوم پرداخت بیمه ماهیانه به آموزشیاران نهضت
علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی در خصوص وضعیت انسانی اظهار داشت: 70 هزار و 961 نفر با این سازمان همکاری دارند که از این تعداد 60 هزار و 281 نفر از طریق موسسات غیر دولتی و قریب به 10 هزار نفر از بخش رسمی و پیمانی کشور تشکیل شده‌اند. 
 
‎وی ادامه داد: در بخش غیر دولتی نحوه محاسبه حق الزحمه و پرداخت بر اساس برخی فرآیند‌های حسابداری انجام می‌شود و در مورد بیمه این افراد طی سه سال اخیر مقرر شده تا موسسات بنا بر روند فعالیت افراد حق بیمه اختصاص دهند که از اول فرودین ماه این مساله به طور ماهیانه باید انجام گیرد. 
 
**اعلام نتایج آزمون اصلح تا هفته آینده 
غلامرضا کیانی معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه آزمون سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان طرحی کارآمد و ابتکاری در حوزه تضمین کیفیت تربیت معلم بوده، گفت: این امر به ایجاد انگیزه برای فعالیت های کیفیت محور کمک می کند.

کیانی در خصوص دومین مرحله آزمون اصلح بیان کرد: این آزمون پنجشنبه گذشته با ثبت‌نام 614 نفر برگزار شد و در مقایسه با آزمون قبل، رضایت شرکت کنندگان از سوالات، نحوه اطلاع‌رسانی و کیفیت برگزاری را شاهد بودیم.

وی گفت: نتیجه آزمون سنجش صلاحیت حرفه ای طی هفته آینده نهایی شده و به اطلاع شرکت کنندگان می‌رسد.

**چگونگی پذیرش قبول شدگان آزمون استخدامی 
سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری و تشکیلاتی آموزش و پرورش پیرامون چگونگی بررسی وضعیت پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی گفت: نتایج آزمون شب گذشته از سوی سازمان سنجش اعلام شده و افراد پس از پذیرفته شدن باید طبق برنامه ریزی های آموزش و پرورش برای مصاحبه و بررسی مدارک حاضر شوند.

وی در خصوص رسیدگی به اعتراضات اضافه کرد: سازمان سنجش متولی برگزاری آزمون و مرجع رسیدگی به اعتراضات مربوط به آن است.

**آغاز پرداخت بدهی شرکت‌های لبنی برای توزیع شیر در مدارس
منصور مجاوری مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش پیرامون وضعیت توزیع شیر مدارس عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده حدود مبلغ مورد نیاز بابت پرداخت بدهی سال 95 به صورت کامل در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

مجاوری در خصوص تعیین زمان دقیق توزیع شیر در مدارس اظهار داشت: طی چند روز گذشته با استان‌ها هماهنگی‌ها و رایزنی‌های لازم انجام شده است.

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بر اساس قیمت مصوب کارگروه تأمین بازار در نظر گرفته شده، فرآیند توزیع شیر در استان‌های مختلف کشور صورت می‌گیرد.

**توانمندسازی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی 
قاسم منوچهری رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه کارگاهی بنا بر تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش با ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: موضوع با رویکرد محتوای آموزشی در مدارس متوسطه دوم دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: جمعیت هدف در این آموزش‌ها کارکنان، والدین و دانش‌آموزان هستند.

**فعالیت یک هزار خیر مقیم خارج از کشور در مدرسه‌سازی 
مرتضی رییسی رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از برگزاری نوزدهمین دوره خیرین مدرسه‌ساز و نقش تاثیرگذار خیرین داخل و خارج از کشور در تامین فضای آموزشی خبر داد.

وی به فعالیت بخشی از خیرین مقیم خارج از کشور نیز اشاره کرد و گفت: قریب به یک هزار خیر فعالیت های مدرسه سازی در مناطق محروم کشور را در دستور کار خود قرار دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار