زنجان؛

تشییع پیکر بنیانگذار ووشو ایران

اسطوره هنرهای رزمی ایران،فرزند زنجان دار فانی را وداع گفت .

  به گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛عضو هیئت رئیسه نیو کونگ فو کشور از در گذشت اسطوره هنرهای رزمی ایران خبر دادوگفت:این اسطوره ملی پدر کونگ فو ایران و فرزند زنجان بود که عصر روز سه شنبه بر اثر سکته قلبی در گذشت و امرور به خاک سپرده شد.

علی عباسی به بیوگرافی این اسطوره ملی اشاره کرد وافزود:استاد حسین داوودی پناه ملقب به داداشی در سال ۱۳۱۹ در روستای ملاپیری از توابع زنجان چشم به جهان گشود .

وی از سال ۱۳۳۴ فعالیت ورزشی خود را در رشته کشتی و از محله جوادیه تهران آغاز کردند و سپس در رشته های مختلفی همچون ژیمناستیک ،بوکس ،کشتی کج، کاراته گوجوریو و کونگ فو توآ تبدیل شد، به تمرین پرداختند.

وی خاطر نشان کرد:استاد داداشی از سال ۱۳۵۴ آموزش کونگفو توآ را در دانشگاه تهران آغاز کرد و در همین ایام بواسطه آشنایی با یک دانشجوی چینی، مطالعه کونگفوی چینی یا ووشو را شروع کردو با تاسیس" فرهنگستان تن و روان " در سال ۱۳۵۵ توسط استاد، هزاران هنرجو و صدها مربی کونگفو توآ به فراگیری هنرهای رزمی نزد این استاد پرداختند.آشنایی استاد با دبیر اول و دبیر دوم سفارت چین ، امکان دسترسی به منابع معتبری از ووشو را برای استاد فراهم کرد.

وی اعلام کرد:  در سال ۱۳۶۶ اولین بار در کشور مجوز فعالیت تای چی چوان و دفاع شخصی به مربیگری استاد حسینی پناه از طرف اداره کل تربیت بدنی استان تهران صادر شد .

 عباسی با اشاره به بنیانگذاری ووشو در ایران خاطر نشان کرد:استاد پناهی بنیانگذاری ووشو در ایران را با ارائه درخواستی به معاونت فرهنگی ـ آموزشی سازمان تربیت بدنی مبنی بر اجازه گسترش فعالیت ووشو در سراسر کشور را در سال ۱۳۶۸تاسیس کرد و  انجمن تای چی چوان و دفاع شخصی ، تحت پوشش معاونت فرهنگی- آموزشی (دفتر جهاد تربیت بدنی) سازمان تربیت بدنی به مسئولیت خود استادشد.

 وی دامه داد:ودر سال ۱۳۶۹ مجوز فعالیت ووشو در سراسر کشور برای آقایان و در سال ۱۳۷۰ مجوز فعالیت بانوان صادر شد.

عضو هیئت رئیسه نیو کنگ فو کشور اظها داشت: اولین دوره مربیگری علمی درجه ۳ ووشو به همت استاد داداشی برگزار شد و با تلاش مستمر استاد، انجمن تای چی چوان ودفاع شخصی که به انجمن ووشو- تای چی چوان تغییر نام پیدا کرد ودر سال ۱۳۷۱ به عضویت فدراسیون ووشوی آسیا درآمد.
 

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.