اصفهان؛

ضبط نیم تن چوب قاچاق در آران وبیدگل

در جریان تعقیب و گریز ماموران یگان حفاظت این اداره با قاچاقچیان چوب، یک وانت پیکان همراه با نیم تن چوب قاچاق تاغ کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل اظهار کرد: این تعقیب و گریز شب گذشته هنگام گشت زنی ماموران یگان حفاظت این اداره در تاغزارهای محدوه نصرآباد آران و بیدگل رخ داد.
وی افزود: قاچاقچیان که مشغول قطع درختان بودند با مشاهده ماموران با خودرو وانت پیکان خود از محل گریختند.
رضا شفیعی  بیان کرد: در این تعقیب و گریز، متهمان توانستند با توجه به مه آلود بودن هوا و لغزنده بودن جاده بعد از 40 کیلومتر تعقیب و گریز خودرو خود را رها و فرار کنند.
وی از شناسایی راننده پیکان وانت خبر داد و گفت: حدود نیم تن چوب تاغ کشف شد و با بررسی های انجام شده مشخص شد بیش از یک تن چوب تاغ هم ساعت های قبل از محل توسط قاچاقچیان برده شده بود.
شفیعی خاطرنشان کرد: بیش از 80 اصله درخت تاغ توسط این قاچاقچیان در آن منطقه قطع شده است.
وی قاچاق چوب و ذغال را عامل تخریب جنگل های دست کاشت این شهرستان دانست و تاکید کرد: سودجویان برای رسیدن به سودهای کلان و بازار سیاه پر رونق ذغال اقدام به قطع درختان و ذغالگیری می کنند.
شفیعی تصریح کرد: حفظ و نگهداری جنگل های دست کاشت بیابانی به دلیل کویری بودن و همچنین هجوم شن های روان در منطقه آران وبیدگل اهمیت زیادی دارد.
قطع درختان تاغ از جمله مشکلات اصلی آران و بیدگل است، سال گذشته قاچاقچیان چوب 1200 اصله درخت تاغ به وزن تقریبی 30 تن را قطع کردند.
آمار رو به افزایش کشفیات چوب و زغال در شهرستان آران و بیدگل کاشان در استان اصفهان مدتی است که زنگ خطر نابودی تاغزارها را به صدا درآورده است، زنگ خطری که از فاجعه زیست محیطی و هجوم ریزگردها حکایت دارد.
آران و بیدگل با 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ، حدود 40 درصد از تاغزارهای استان اصفهان را در خود جای داده است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.