اراک؛

هم اندیشی بخش خصوصی و دولتی برای رونق اقتصادی

درهفدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی ؛ مدیران دولتی و بخش خصوصی بر رونق تولید و افزایش اشتغال تاکید کردند .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ استاندار مرکزی دراین جلسه گردش چرخ اقتصاد را از اصلی ترین اهداف مسئولان استان دانست و گفت : بخش خصوصی بازوی توانمند صنعت استان است .
زمانی قمی افزایش تولید ، اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور را از مزیت های فعالیت بخش خصوصی دانست و بر هموار کردن مشکلات آنها تاکید کرد .
وی افزود : 126 واحدتولیدی استان با پیگیری مصوبات جلسات ستاد اقتصادمقاومتی احیاء شده و امید است با ارائه تسهیلات بانکی شاهد احیای دیگر واحدهای صنعتی استان هم باشیم .
استاندار مرکزی دستگاه های خدمات رسان را بخش دیگر از موانع تولید واحدهای خصوصی دانست و گفت : هیچ یک از دستگاه های خدمات رسان استان بدون دستور شخص استاندار اجازه ندارند از ارائه خدمات خود به واحدهای تولیدی جلوگیری کنند چرا که باید تولید استان رونق یابد .
نماینده مردم اراک ، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم در این شورا گفت : پیگیری مصوبات سفر اخیر ریئس جمهور به استان دستور کار اصلی اعضای کمسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی است .
مقدسی گفت : باتعامل منطقی دولت و مجلس افق های جدیدی در چشم انداز توسعه کشور گشوده شده است و متاسفانه باید بگوییم که در سال های گذشته سند چشم انداز ایران در افق 1404 تنها رشد 26 درصدی داشته است .
عضو کمسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه از کاهش چند درصدی اشتغال در بخش های صنعت و کشاورزی و افزایش اشتغال دربخش های خدمات رسان گفت و افزود : بی شک حمایت از واحدهای صنعتی و بخش کشاورزی دررشد نرخ اشتغال موثر است .
وی به ظرفیت های بالای استان هم اشاره کرد و گفت : آمار پرداخت تسهیلات بانکها به واحدهای کوچک ومتوسط قابل توجه نیست و انتظار ما ازبانک ها این است که منابع استانی را صرف اقتصاد استان کنند .
نماینده مردم اراک خنداب وکمیجان در مجلس هموار کردن راه تسهیلات را از جمله مهمترین وظایف بانکها عنوان کرد که در زیر ساخت های تولید بخش خصوصی موثر است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم از عدم تعامل دولت وبخش خصوصی درحوزه ی طرح ها ی عمرانی گفت و افزود : 1220 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که با منابع محدود دولتی سال ها بطول می انجامد .
 خانم یادگاری گفت : عمدترین طرح های در بخش های آب و فاضلاب ، حمل ونقل ، کشاورزی و آموزش و پرورش است و ظرفیت های بخش خصوصی در این خصوص راهگشاست .
نیکی ملکی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی هم گفت : برای رونق واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان تاکنون بیش از 427 میلیاردتومان تسهیلات پرداخت شده است .
جعفری دبیر این شورا هم  رفع مشکلات بخش خصوصی با دستگاه های خدمات رسان ، بررسی مشکلات مالیاتی دستگاه ها و هموار کردن مسیر تولید بخش خصوصی را از مصوبات اصلی این شورا عنوان کرد .
انتهای پیام / ف 
   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.