اصفهان؛

پدیده فتنه و انحراف در فکر و نادرست فهمیدن دین به وجود می‌آید

فتنه 88 یک فصل از فتن جمهوری اسلامی است که برای ملت ایران تجربه شد و موفقیت در مبارزه با فتنه بر مبنای نظام اسلام و تفکر اسلامی بنا نهاده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه امروز در جمع قضات دادگستری استان اصفهان با اشاره به این موضوع که فتنه یک طرح پیچیده و کودتایی وسیع با پول و حمایت جریان‌های مختلف خارجی و داخلی برای از بین بردن تجربه انقلاب اسلامی در جهان بود، خاطر نشان کرد: فتنه برای یک نحله سیاسی نیست و اول از انحراف در فکر و نادرست فهمیدن دین به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه کسانی در فتنه 88 حضور داشتند که غالباً در انقلاب همراه ما بودندگفت: اقامه مناسک اهل‌البیت برای مستکبران یک سم مهلک و کشنده است که از همین رو باید نسبت به اجرای آن‌ها برنامه داشته باشیم.
وی تأکید کرد: باید مواظب باشیم تا از تفکر اسلام و انقلاب فاصله نگیریم و کسانی که مخالف با آن هستند را مراقبت کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر امروز می‌بینید رئیس داعش مدعی خلافت اهل سنت می‌شود و فقهای اهل سنت نمی‌توانند آن را رد کنند، به خاطر  سیطره‌ای هست که داعش پیدا کرده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه انقلاب یک حادثه تاریخی است و با دو هدف شکل گرفت، تصریح کرد: تشکیل نظام مدنی سیاسی جامع بر پایه اسلام برای یک نظم مدنی است که امری اجتماعی بوده و تشکیل نهضت اسلامی ارائه اسلام در جهان است.

لاریجانی درباره تشکیل انقلاب اسلامی و نظرات قبل از تشکیل آن نیز تأکید کرد: آن زمان خیلی‌ها تردید داشتند که اسلام به عنوان دینی مندرس از هزار و 400 سال پیش ‌می‌تواند الگویی موفق برای نهضت انقلاب قرار گیرد یا خیر.

وی با بیان اینکه گروهی دیگر اسلام را برای حقوق خصوصی افراد می‌دانستند نه برای حقوق جمعی، اذعان کرد: با این وصف از طرف این افراد ما باید قید قسمت زیادی از قرآن که درباره احکام حدود است را می‌زدیم و طبق حقوق فردی برخورد می‌کردیم که امری نفی شده است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ادامه از گروهی گفت که اسلام را دینی خشن می‌دانستند و تصریح کرد: گروه دیگری با این توصیف که اسلام از اعراب گرفته شده و در برخورد با مجرمان نیز حکم‌های سنگینی را در نظر گرفته، آن را خشن و نامناسب می‌نامیدند.

وی با بیان اینکه انقلاب در چنین شرایطی آغاز شد، گفت: در آن زمان همه معتقد بودند جمهوری اسلامی نمی‌تواند به پیشرفتی دست پیدا کند و از این هم که هست عقب‌تر خواهد رفت؛ اما مدتی بعد جهان چشم‌های خود را باز کرد و دید یک کشور قدرت‌مدار اسلامی در جهان ظهور کرده است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.