اقدامات بسیاری درجهت اسلامی شدن دانشگاهها انجام گرفته است/ سندی با بیش از 300 محور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سند اسلامی شدن دانشگاهها و 300 محور در بخش های مختلف آن گفت: در جهت اسلامی شدن دانشگاهها اقدامات بسیاری انجام گرفته است.

اقدامات بسیاری درجهت اسلامی شدن دانشگاهها انجام گرفته است/ سندی با بیش از 300 محور
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اسلامی شدن دانشگاهها بیان کرد: با توجه به شورایی که برای قانون اسلامی شدن دانشگاهها تشکیل شده، کارهای بسیار زیادی در این راستا انجام گرفته است.

وی ادامه داد: این شورا متشکل از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی دیگر مصوبه هایی را در سه عرصه اقدامات تاکیدی( بخش فعالیت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی ) ، تکمیلی و تاسیسی مقرر کرده که فعالیت های تاکیدی و تکمیلی و بخشی از اقدامات تاسیسی برای اجرا ابلاغ شده است.

وزیرعلوم با بیان اینکه برنامه های تاسیسی ، نیاز به کارهای مطالعاتی و آئین نامه های جدید دارد عنوان کرد، این اقدامات جدید هستند که بخشی ابلاغ و مابقی هم به زودی به تمام دانشگاههای کشور ابلاغ خواهد شد.

به گفته وی، این سند بیش از 300  محور در بخش های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دارد که درحال انجام است و به صورت مرتب نیز گزارش های آن به وزارت علوم اعلام می شود.

فرهادی همچنین درباره بخشنامه عفاف و حجاب اظهار داشت: تمامی حوزه های عفاف و حجاب در این بخشنامه مد نظر قرار گرفته و ابلاغ شده که گزارش مشروح آن ارسال می شود.

گفتنی است، طبق جلسه 299 شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ ها و مراکز آموزشی  شورای عالی انقلاب فرهنگی، «گفتمان سازی سند دانشگاه اسلامی»، «هماهنگ‌سازی و ایجاد انسجام سازمانی»، «تعیین اولویت‌ های سند» و «ارزیابی و پایش مصوبات ابلاغی» به عنوان محورهای اصلی اجرای سند دانشگاه اسلامی برشمرده شده و به منظور ایجاد وحدت رویه کلان در اجرای سند، مصوب شد؛ رؤسای دانشگاه‌ ها مسئول اجرای سند در دانشگاه ‌های متبوع خود بوده و دانشگاه ‌ها براساس گزارش های ارسالی در خصوص میزان اجرای سند مورد ارزیابی قرار گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار