اصفهان؛

حضور 10 هنرمند برجسته اصفهانی در نمایشگاه صنایع‌دستی هندوستان

10 نفر از هنرمندان برجسته شهر اصفهان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هند حضور پیدا می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان اصفهان اظهار کرد: 10 نفر از هنرمندان برجسته شهر اصفهان در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هند حضور پیدا می‌کنند.

جعفر جعفر صالحی افزود: این نمایشگاه در کشور هندوستان حدود سی سال است در شهر دهلی‌نو، پایتخت این کشور برگزار می‌گردد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان اصفهان خاطر نشان کرد: این نمایشگاه همه‌ساله هم‌زمان با سال نو میلادی در دو هفته اول ماه ژانویه میزبان یک کشور خواهد بود و امسال نیز کشور ایران و شهر اصفهان جهت حضور در این نمایشگاه برگزیده شده‌اند.

جعفر صالحی تصریح کرد: جهت برگزاری این نمایشگاه با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشور، 10 نفر از هنرمندان برجسته اصفهان در رشته‌های گلیم‌بافی، پاپیه ماشه، میناکاری، فیروزه کوبی، احجام فلزی سنتی، معرق چوب، نگارگری، خوشنویسی سنتی و پارچه قلمکار، شرکت می کنند.

وی یادآور شد: هنرمندان اصفهانی روز شنبه  11دی‌ ماه عازم این هند بوده و در نمایشگاه مورد نظر جهت  برگزاری ورک شاپ و نمایش آثار هنری خود که معرف فرهنگ و تمدن کشور ایران و شهر اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی است، حضور می‌یابند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.