مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

میزان جایزه ادبی جلال آل احمد با پیشنهاد یک فرد خاص تغییر نمی‌کند

مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی گفت: میزان جایزه ادبی جلال آل احمد با پیشنهاد یک رسانه یا فرد خاص تغییری نمی‌کند.

مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جوایز جایزه جلال آل احمد گفت: جوایز جایزه ادبی جلال آل احمد قانون روشن و شفافی دارد و برعهده هیئت امنای این جایزه ادبی است تا درباره میزان آن تصمیم بگیرند. امسال تصمیم بر آن بود که میزان جوایز جایزه ادبی جلال آل احمد هم سنگ جایزه کتاب سال باشد. میزان آن با پیشنهاد یک رسانه یا فرد خاص تغییری نمی‌کند.
 
وی افزود: همه مسائل در کشور ما قانون دارند و این مسئله درباره جایزه ادبی جلال آل احمد نیز صدق می‌کند. این میزان حساسیت درباره این جایزه ادبی از سال‌های گذشته وجود داشت. هر ساله به آنچه  قانون بگوید عمل می‌کنیم. امسال نیز براساس قانون عمل شد. در سال آینده نیز همینگونه خواهد بود. در صورتی که قانون بگوید به عنوان مثال دویست سکه به برندگان جایزه ادبی جلال آل احمد اهدا شود، ما همان مقدار را به برندگان این جایزه ادبی می‌دهیم.  
 
مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در خصوص جشنواره «رسول آفتاب» بیان کرد: جشنواره «رسول آفتاب» را خیلی نمی‌شناسم، فقط می دانم توسط شخصی برگزار می‌شود که ارتباط مستقیمی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شعر و ادبیات داستانی داشته. جشنواره رسول آفتاب نسبتی با برنامه و بودجه ما نداشته است. باید از مسئولین جشنواره پرسید دوره های قبل چگونه این جشنواره را برگزار می کردند. 

قزلی ادامه داد: بسیاری از این جشنواره‌ها تقاضای کمک یا مشارکت به ما می‌دهند و ما نیز همه این درخواست‌ها را نمی‌پذیریم. فکر می‌کنم برگزار نشدن جشنواره رسول آفتاب ربطی به عدم حمایت مالی نداشته باشد.




انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار