پیشنهاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برای محققان حوزه کتاب دین

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از محققان در حوزه کتاب دین خواست تا نیازهای جامعه امروز را بیشتر درک کنند.

پیشنهاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برای محققان حوزه کتاب دین

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه جشنواره کتاب «دین و پژوهش‌های برتر» صبح امروز در محل حوزه هنری با حضور حجت الاسلام و المسلمین خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مسئولین برگزاری جشنواره و شرکت‌کنندگان در آن برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و  المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به پوشیده نبودن فضل علم بر اهل علم گفت: در روایات و آیات ما به اهمیت فراگیری علم کم توجه نکرده‌اند. می‌خواستم به جامعه محققین عرض کنم که حکومت اسلامی در زمان فعلی که پس از انقلاب شکل گرفت، در میانه راه است. اهمیت دشمنان در مبارزه با آن نشانه استحکام حکومت است و این قشر باید نیازهای جامعه را درک کنند و در زمینه انقلاب اسلامی قلم بزنند.

وی افزود: در برخی از شبکه‌های وهابیت و تکفیری مشاهده می‌کنم، چقدر حقد و کینه دارند و می‌خواهند بگویند اصل آنها هستند. این تفکر که سیاست از دین جدا است، تفکر درستی نیست. رشته‌هایی مانند مهندسی اجتماعی در جامعه امروز مطرح می‌شود که با تکنیک مدیریت جامعه ارتباط دارد و باید به این تکنیک‌ها نیز توجه شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جشنواره کتاب «دین و پژوهش‌های برتر» اظهار داشت: جشنواره کتاب «دین و پژوهش‌های برتر» رسالت خود را تا حدی توانسته انجام دهد. چون نسبتی با پژوهشگران نداریم و تنها به شناسایی آنها می‌پردازیم. این بهانه بسیار خوبی است که جامعه ما بتواند جورچین پژوهش حوزه دین را مورد دقت قرار دهد. دو سالانه شدن این جشنواره نیز به دلیل آن بود که بتوانیم پژوهش‌ها و کتاب‌های قابل اعتنا را انتخاب کنیم.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام و المسلمين موسوی هوایی دبیر جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر در خصوص دور ششم برگزاری این جشنواره گفت : کتاب هایی را که باید در ششمین دوره جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر بررسی می کردیم را از مراکز شناخته شده در این عرصه تهیه کردیم. در نهایت 5970 اثر در جشنوارۀ کتاب دین و پژوهش های برتر خریداری شد یا به دبیرخانه آن ارسال شد.

وی افزود: کتاب ها در جشنواره کتاب دین و پژوهش هاي برتر در چهار مرحله داوری شد و با حدود 170 نفر در این زمینه مکاتبه داشتیم. چون کارمان را کاری دقیق و علمی قرار دادیم. در داوری کتاب‌ها دقت زیادی شد. در برخی بخش ها مانند علوم رفتاري و روانشناسی و اصول فقه و حقوق اسلامی، کتاب شایسته تقدیر یا برگزیده نداشتیم.

در ادامه مراسم نصرت نیلساز از برگزیدان جشنواره کتاب دین و پژوهش هاي برتر، پس از معرفی کتاب خود از سازمان تبلیغات اسلامي خواست، اگر کتاب های برگزیده در این جشنواره مخاطبی در کشورهای دیگر دارد کتاب ها را به زبان های دیگر ترجمه کنند.

در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره کتاب دین و پژوهش هاي برتر تقدیر شد.



انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار