تجلیل از احیاگران سلامت در تبریز

نخستین یادواره گرامیداشت 40 اهدا کننده عضو و نیز شهدای مدافع حرم سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی برگزار و از مقام این احیاگران سلامت تجلیل شد.

تجلیل از احیاگران سلامت در تبریزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد ایرجیان رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اهداف این یادواره گفت : این برنامه با اهداف تجلیل از مقام و نقش اهداکنندگان عضو بخصوص خانواده های این عزیزان و ارج نهادن به اراده و تصمیم بزرگ و انسانی آن ها ، تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم و خانواده معظم این شهدا و نیز با توجه به 9 دی روز بصیرت، انجام رسالت این سازمان در جهت آگاه سازی برگزار شد.
مسئول پیوند اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی هم با اشاره به این که در حال حاضربیش از 27 هزار نفر در سراسر کشور در صف پیوند اعضا منتظر پیوند عضو هستند و هر روز متاسفانه 7 تا 11 از آن ها به دلیل نبود پیوند، جان خود را از دست میدهند افزود : 30 درصد این بیماران مربوط به منطقه شمال غرب کشور از آن جمله آذربایجان شرقی هستند.
رسول زارع زاده یکی از رسالت های اصلی سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی را ترویج فرهنگ اهدای عضو در استان و کشور عنوان کرد و افزود : تا به امروز بیش از 10 هزار نفر از مردم استان با تکمیل فرم های مربوطه داوطلب اهدای عضو شده اند.
وی همچنین گفت : برای رفع مشکلات عدیده بیماران نیازمند پیوند عضو استان با تلاش مسئولان استان بخصوص دانشگاه علوم پزشکی تبریز در آینده ای نزدیک مرکز پیوند اعضا در تبریز راه اندازی خواهد شد.
در این یادواره حجت الاسلام مصائبی ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز با اشاره به کار ارزشمند اهداکنندگان عضو و خانواده های آن ها گفت : همه اهداکنندگان عضو ، جزو واقفان جان ثبت می شوند.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.