واعظ مهدوی در جمع كارشناسان تربيت‌بدنی/ حمايت از تخصيص اعتبارات به ورزش دانش‌آموزی

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مديريت و برنامه‌ريزی كشور گفت: حكيم ابوعلی سينا 6 اصل ضروری برای زندگی سالم عنوان نموده كه اولين آن ورزش است.

واعظ مهدوی در جمع كارشناسان تربيت‌بدنی/ حمايت از تخصيص اعتبارات به ورزش دانش‌آموزیبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛محمدرضا واعظ مهدوی در جمع كارشناس مسئولان و كارشناسان تربیت‌بدنی ادارات كل، شهرستان‌ها و مناطق آموزشی آموزش و پرورش استان‌های جنوبی كشور در شیراز گفت : لازم است در نظام آموزش و پرورش به مهارت‌ها بپردازیم چراكه انتظار ما از خروجی این نظام تنها آموختن دانش و محفوظات نیست .

وی افزود: دانش‌اندوزی یكی از ظرفیت‌هایی است كه باید در نسل جوان ایجاد شود و این ظرفیت خود ابزاری برای ارتقاء توانایی برای ادامه زندگی در جامعه و كسب مهارت های اجتماعی است.

واعظ مهدوی گفت: در مهارت‌های اجتماعی تعاملات، آرامش،توان گذشت، مدیریت استرس نقش چشمگیر و تعیین‌كننده‌ای دارد و انجام ورزش ضمن تاثیر مثبت بر سلامتی یكی از مهمترین ابزارها و روش‌ها برای كاهش استرس ، ایجاد آرامش و بهبود شرایط زندگی می‌باشد.

وی با بیان اینكه "ابوعلی سینا در بیان شیوه زندگی درست بر سته ضروریه تاكید دارد" افزود : این حكیم بلند مرتبه ایرانی شش اصل ضروری برای زندگی سالم عنوان نموده كه اولین آن ورزش است و در كنار آن تمرینات و تحركات بدنی ، خواب درست ، تغذیه سالم و سایر مواردی كه باید در زندگی تمرین و ممارست شود آورده شده است .

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور خطاب به شركت‌كنندگان در این دوره تاكید كرد: با توجه به تخصص شما در این زمینه لازم است این اقدامات و مجموعه فعالیت‌ها در نظام آموزشی ما شكل بگیرد تا با انجام كار بدنی و جسمی توسط نسل جوان ما، زمینه افزایش قدرت یادگیری در آنها افزایش یابد.

واعظ مهدوی تاكید كرد : مكانیزم‌های علمی متعددی در این زمینه كشف شده كه ورزش می‌تواند موجب افزایش گیرایی مغز و ارتقاء قدرت آموزش شده، پرخاشگری را كاهش داده و با كاهش استرس میزان تاب‌آوری در افراد را نیز افزایش دهد و علاوه بر آن قدرت مقاومت در برابر انحرافات و نه گفتن به مسائل منفی را نیز افرایش دهد.

وی افزود: آنچه ما در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر داریم همین قدرت تاب‌آوری می‌باشد ، به نحوی كه بخش‌های مختلف جامعه ما بتواند در مقابل تنش‌ها مقاومت نماید .

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی كشور گفت: شرایط كنونی جهان موجب ایجاد چالش‌ها و تنش‌های پیش‌بینی نشده زیادی در عرصه‌های مختلف برای ما می‌شود كه ضرورت افزایش قدرت انعطاف و تاب‌آوری را مشخص می‌كند .

وی با اشاره به تلاش‌های حمیدی در زمینه برنامه‌ریزی ارتقاء سلامت و فعالیت‌های تربیت‌بدنی در حوزه آموزش عمومی افزود: آینده كشور در گرو تربیت نسل جوان پرتحرك و پرتوان است و این تربیت و سرمایه‌گذاری برای ما یك نقش راهبردی دارد و ما از تخصیص اعتبارات مستقل به ورزش دانش آموزی حمایت می‌كنیم .

واعظ‌ مهدوی با تاكید بر نقش ویژه متولیان تربیت‌بدنی و سلامت در نظام آموزش عمومی، ابراز امیدواری كرد كه فعالیت‌ها و تلاش‌های افراد مختلف در حوزه تعلیم و تربیت، موجب تربیت نسلی آگاه ، پرتوان ، صادق و اخلاق‌مدار با مهارت‌های لازم در زمینه تولید و كارآفرینی و همچنین خداجو و با ایمان شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار