حسن زاده: سه نفر از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در پرونده فساد در فوتبال احضار شده اند

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره فساد در یک باشگاه گفت: فقط سه نفر از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال احضار شدند.

اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفت و گوی تلفنی در برنامه فوتبال برتر در خصوص اینکه کمیته اخلاق وظیفه اش خارج از زمین فوتبال است و رئیس کمیته اخلاق باید پاسخگو باشد، گفت: حق با شماست و شما درباره سوال‌هایی که دارید باید پاسخ بگیرید. باید سخنگو داشته باشیم که پاسخگو باشند. کمیته انضباطی اعلام کرده که روابط عمومی پاسخگو است ما محدودیت در قوانین و آیین نامه داریم. در حوزه اخلاق مسائلی هست که روش رسیدگی در این کمیته متفاوت از مسائل انضباطی است. در کمیته انضباطی ما مسائل را بر اساس گزارش‌ها سریع تصمیم می‌گیریم. کمیته اخلاق کارش متفاوت است و این محرمانه بودن آنجا بیشتر است.

او ادامه داد:  ما براساس دینمان تا چیزی ثابت نشده نباید اسم کسی را بیاوریم. ما ماده قانونی داریم که هیچکسی حق اظهارنظر و صحبت و افشای محتویات پرونده را ندارد و اگر این اتفاق بیفتد خودش جرم است. اگر اطلاعاتی هم داریم نمی‌توانیم بروز بدهیم. در حد کلیت در فدراسیون فقط سه نفر از سازمان لیگ و فدراسیون احضار شدند و دفاعیه خودشان را اعلام کردند. اصل بر برائت است تا وقتی خلافش ثابت شود. 

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال افراد احضار شده دفاعیات را ارائه کرده اند، بیان کرد: بله به موازات سال ۱۴۰۰ دو نفر از مدیران یک تیم باشگاهی در استان کرمان با گزارش سازمان لیگ به اتهام پیشنهاد رشوه متهم شدند که در سال ۱۴۰۱ قطعی شده است. فکر می‌کنم این موضوع هم باشد. یک پرونده دیگر هم در کنار این هست که پرونده‌ای تشکیل شده که اگر تخلفی صورت گرفته است. ما کاری به جرم نداریم ولی ارکان قضایی بنابه موضوع تخلف این اختیار را دارند که حتی اگر جرمی انجام نشده باشد می‌تواند تنبیه و جریمه اعمال کند.

حسن زاده  در خصوص اینکه باشگاه مس رفسنجان شاکی این موضوع است، گفت: ما هیچ اطلاعاتی نمی‌توانیم بروز بدهیم هرچیزی بگوییم ممکن است مشمول ماده ۹۱ شویم. من کلیات را که می‌توانم بگویم بیان کردم. از قوه قضاییه هم می‌توانند اطلاع رسانی کنند. مراحل تحقیقات محرمانه است و بعد از تکمیل تحقیقات می‌توان در این باره صحبت کرد.

 او درباره ماجرای ایجنت‌ها عنوان کرد: چهار نفر را ممنوع از فعالیت کردیم. 

حسن زاده پس از اصرار میثاقی مجری مبنی بر اینکه اگر چیزی هست بیایید گپ بزنیم بگوییم چی هست تا مدیرفاسد نباشد مدیربرنامه کاری نمی‌تواند بکند، گفت:  قطعا اگر تخلفی ثابت شد اطلاع رسانی می‌شود. فعلا مرحله تحقیقات است که مقررات انضباطی اجازه افشای جزییات پرونده را نمی‌دهد. تا حدی که می‌شد رسانه‌ای شده است. من یک نکته‌ای خارج از این موارد بگویم. چند دستورالعمل در این مدت تصویب شد و چندتایی در مرحله نهایی است. امیدواریم با این دستورالعمل‌ها شاهد کمتر شدن تخلفات باشیم. دستورالعمل راجع به نظارت بر بیانیه نویسی‌ها است خواهشم این است باشگاه‌ها در تمامی لیگ‌ها قبل و حین و بعد از مسابقه اقدام به این کار نکنند. جرایم و تنبیهات مشخص شده است. دستورالعمل به تصویب هیات رییسه رسیده و بزودی اجرایی می‌شود. دستورالعمل مربوط به صدور آیدی کارت و مراحل نهایی را طی می‌کند و لیگ ما در فصل آینده شروع نمی‌شود تا این دستورالعمل‌ها اجرا شود. 

حسن زاده درباره رای کمیته انضباطی مبنی بر جریمه را به ۵۰ میلیونی ویسی و جریمه ۲ میلیاردی او توسط سازمان لیگ چه می‌شود، بیان کرد: از ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ قابل اجراست تخلف آقای ویسی و ایشان طبق قانون قبلی محکوم شده است اگر از ۱۹ اردیبهشت به بعد بود شامل آن قرارداد می شد. جریمه نکرده بودند. این در اختیار رکن قضایی است. کارشناسان این ارقام را پیشنهاد دادند و هیات رییسه فدراسیون فوتبال تصویب کرد. طبق اساسنامه فدراسیون این لازم الاجراست برای ارکان قضایی. 

او درباره اینکه اگر سازمان لیگ پیشنهاد بدهد امروز یک مربی دیگر را ۵ میلیارد جریمه کنند؟ می‌شود؟ عنوان کرد: اتفاقا موارد دیگر هم همین است. پیشنهاد می‌شود که ایشان تخلف کرده و این عدد باید جریمه شود. پیشنهاد دادند درباره تیمی که در مسابقات شرکت نمی‌کنند. الان مصوبه‌ای هست که برای ما لازم الاجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
این حسن زاده خودش معلوم نیس از کجا آمده و از کجا حمایت میشود که چندسال است چسبیده و خیال رفتن ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
فوتبال/پول مفت و فراوان/فساد
آخرین اخبار