نشنال ریویو: آمریکا در ایران همپیمانانی دارد که باید به قدرت گرفتن آنها کمک کند

سایت نشنال ریویو در گزارشی به لزوم بازنگری در تعامل با ایران در دوران ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نشنال ریویو در گزارشی توصیه‌هایی به رئیس جمهور جدید آمریکا ارائه کرده است که شامل بازنگری در برجام، برقراری رابطه با عناصر ضدنظام داخلی و تحکیم جبهه ضد ایرانی "ریاض- تل‌آویو" می‌شود.

درحالی که فقط چند روز از فاش شدن نامه 30 عنصر ضدانقلاب با "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور منتخب آمریکا، می‌گذرد نشریه نشنال ریویو در گزارش خود نوشت: دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما" در حالی رو به پایان است که فاجعه‌آمیزترین میراث خارجی او رویکرد در قبال ایران بود. همین موضوع موجب شد تا ایران امروز از یک بستر مناسب اتمی که به تدریج در حال رشد است، بهره‌مند شود. امروز ایران برای اولین بار در تاریخ معاصر، از خلیج فارس دریای مدیترانه را فرماندهی می‌کند.

نشنال ریویو در بخش دیگری از این گزارش به توافق هسته‌ای اشاره کرد و نوشت: اولین اقدام برای ایجاد تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران، بازنگری بر بخش‌های کلیدی توافق هسته‌ای است. مهلت شرط و شروط‌های توافق هسته‌ای به سرعت پایان می‌یابد و احتمالا ایران به زودی از سانتریفیوژهایی با سرعت بالا بهره می‌گیرد. از سوی دیگر امتیاز تحقیق و توسعه‌ای به ایران اعطا شده که امکان نوسازی زیر ساخت‌های اتمی را به این کشور می‌دهد. امتیازهای اقتصادی که به ایران دادیم نیز به ساختار تحریم‌ها لطمه زده است. بنابراین ضرورت دارد تمامی این موارد مهم در توافق بازنگری شوند.

نشنال ریویو در ادامه مدعی شد: ایران در مسیر غنی سازی اورانیوم در داخل کشور است و با خاتمه محدویت‌های اعمال شده در برجام آن ‌را صنعتی خواهد کرد. آمریکا باید شرایطی را بوجود آورد که در آن تاکید شود ایران فقط حق دارد برنامه اتمی نمادین داشته باشد. غنی‌سازی‌های صورت گرفته در ایران باید به طور مداوم برای پردازش میله‌های سوختی که تبدیل آن به اهداف نظامی مشکل باشد، به خارج از کشور انتقال یابد. یک ایران نفت‌خیز نیازی به بسط شبکه اتمی با فعالیت هزاران سانتریفیوژ پیشرفته و انباشتن اورانیوم غنی شده ندارد.

نگارنده این گزارش در ادامه مدعی شده است: اگر آمریکا خواستار در پیش گرفتن رویکردی موفقیت آمیز در قبال ایران است، باید سیاست‌های غلط و نادرستی که بر اجتناب از مواجه با ایران سخن می‌گویند را کنار بگذارد.  

نشنال ریویو به تحقیر نظامیان آمریکایی در خلیج فارس از سوی نیروهای نظامی ایران اشاره کرد و نوشت: به شرایطی رسیده‌ایم که مقامات ایران به تنبیه آمریکا پرداخته و نیروهای سپاه پاسداران نظامیان آمریکایی را در آب‌های بین المللی به سخره می‌گیرند. به همین دلیل دونالد ترامپ باید همه نگرانی‌های موجود را برطرف کند.

نشنال ریویو در ادامه پیشنهاد کرد ترامپ به دوستان خود در ایران توجه بیشتری کند. این نشریه مدعی شد آمریکا در داخل ایران یاران آماده‌ای دارد که باید تلاش کند آن‌ها قدرت بگیرند.

نگارنده گزارش تاکید کرد: به عقب راندن ایران در خاورمیانه دستور روز واشنگتن است و برهم زدن قدرت فرامنطقه‌ای ایران باید اولویت مهم دولت ترامپ باشد. بهترین عرصه برای موفقیت در این مسیر پرداختن به اطراف ایران در خلیج فارس است.

شیخ نشین‌های خلیج فارس که تحت رهبری عربستان سعودی هستند، در بحبوحه رقابت گسترده منطقه‌ای با ایران قرار دارند. واشنگتن وظیفه دارد از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در این مسیر حمایت کند و با اعمال فشار بر آن‌ها سعی کند کشورهای عرب را به کاهش و حتی قطع روابط تجاری و دیپلماتیک با ایران مجاب کند.

دشمنی مشترک عربستان و اسرائیل در خاورمیانه با ایران این دو را به یکدیگر نزدیکتر می‌کند. آمریکا باید این دو را تحت فشار قرار دهد تا فراتر از تبادل اطلاعات گام برداشته و روابط تجاری دوجانبه برقرار کنند، یعنی عربستان نفت خود را با فناوری اسرائیلی‌ها معاوضه کند.

نشنال ریویو در انتهای این گزارش نوشت: پیچیدگی‌های موجود در خاورمیانه و گسترش قدرت نفوذ ایران تا دریای مدیترانه، لزوم بازنگری بر سیاست‌های آمریکا در قبال این کشور را بیش از هر زمان دیگری نمایان کرده است. امری که انتظار می‌رود از سوی دونالد ترامپ صورت بگیرد و در مناسباتی که اوباما با ایران به راه انداخت، بازنگری جدی شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۷ دی ۱۳۹۵
خداوند عزت و قدرت و بزرگی ایران را روز افزون می کند هر چند کافران را خوش نباشد
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۵:۰۴ ۰۷ دی ۱۳۹۵
اونا عللط میکنن با جیره خوران داخلی شون رهبری فرزانه بادرایت وصداقت این کشور رو اداره میکنه ما هم گوش به فرمان اقامون هستیم
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۲۹ ۰۷ دی ۱۳۹۵
زیاد اصل بوده توهم زدن به قول دوستمون زرشک .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۳ ۰۷ دی ۱۳۹۵
بابا یکی اینارو از برق بکشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۷ دی ۱۳۹۵
خیلی واضح میشه گفت اینا کین!
آخرین اخبار