صادقی در دیدار با سفیر مالزی در تهران؛

ریشه بحران‌ها در منطقه افراط گرایی و گسترش گروه‌های تروریستی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی، ریشه بحران‌ها و ناامنی‌های به وجود آمده در منطقه را افراط ‌گرایی و گسترش گروه‌های تروریستی دانست.

ریشه بحران‌ها در منطقه افراط گرایی و گسترش گروه‌های تروریستی استبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خانه ملت، محمود صادقی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار راجا انوشیروان زین العابدین سفیر مالزی در تهران تاکید کرد: باید با اتحاد و برقراری روحیه تفاهم میان کشورهای اسلامی با گروه‌های تکفیری و افراط‌ گرای به ظاهر اسلامی مقابله کرد و مراقب هرگونه حرکتی که باعث خدشه‌دار شدن وحدت مسلمانان می‌شود باشیم.
 
وی در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه ارتباطات تاریخی خوب میان مردم دو کشور مسلمان ایران و مالزی گفت: مناسبات دیرینه و تاریخی میان دو کشور پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی است.

صادقی افزود: تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی در مجلس دو کشور به تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین منجر می‌شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی با تاکید بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور در مجامع بین‌المللی گفت: ایران و مالزی به عنوان دو کشور مهم و تأثیرگذار در جهان اسلام می‌توانند با همکاری و هم افزایی، به حل مشکلات گریبانگیر در منطقه به ویژه در کشورهای اسلامی کمک فراوانی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان بر توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری و اجرایی شدن پروژه‌های مشترک فیمابین تاکید کرد.

**سفیر مالزی: مساله فلسطین موضوع اول جهان اسلام است

در ادامه این دیدار، راجا انوشیروان زین‌العابدین سفیر مالزی در تهران با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور گفت: در سال‌های اخیر روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری خوبی میان دو کشور برقرار شده است که باید با برنامه‌ریزی دقیق به ارتقاء سطح ارتباطات فیمابین منجر شود.
سفیر مالزی در تهران بر توسعه و گسترش ارتباطات میان مجالس دو کشور در راستای منافع دولت تاکید کرد.

راجا انوشیروان زین العابدین در بخش دیگری از سخنانش مساله فلسطین را موضوع اول جهان اسلام دانست و افزود: بحران‌های موجود در منطقه و مبارزه با گروه‌های تروریستی نباید افکار عمومی جهان اسلام را از مساله فلسطین دور کند.

در این دیدار احمد حمزه و حیدرعلی عابدی نمایندگان مردم کهنوج و اصفهان در مجلس شورای اسلامی و از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالزی بر ارتقاء سطح مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور تاکید کردند و رفع موانع بانکی میان موسسات مالی، تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه‌های دو کشور و رفع مشکلات دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در مالزی و توسعه توریسم برای آشنایی هر چه بیشتر مردم دو کشور مسلمان از یکدیگر را خواستار شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار