حواشی داغ بهارستان؛

از چرتکه «محمود» بهارستان تا سکوت معنادار «سوزن‌بان»/ نعمتی: به ما دفتر و دستک بدهید/ لاریجانی: مخصوصا دستک!

پنجاه و سومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از حواشی بی‌بهره نماند.

به گزارش خبرنگار
مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پنجاه و سومین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از حواشی بی‌بهره نماند؛ حواشی که سر از حساب و کتاب درآورد.

ترمز دستی قاضی پور !

جلسه امروز مجلس باز هم به ریاست علی لاریجانی آغاز شد و بررسی لایحه اساسنامه سازمان انرژی تجدیدپذیر در دستور کار قرار گرفت. 

این طرح در حالی در مجلس سرعت گرفت که نادر قاضی‌پور با ارائه تذکری، ترمز دستی آن را کشید.

وی خطاب به لاریجانی گفت: نباید به این سرعت لایحه مذکور را بررسی کنید، شما در بررسی این لایحه تندتند جلو می‌روید!

همیشه پای یک «محمود» در میان است!

بررسی لایحه مذکور برای دقایقی در صحن به دلیل استماع سایر تذکرات نمایندگان متوقف شد تا واکنش‌ها به اظهارنظر جدید "محمود" بهارستان منتهی شود؛ اظهارنظری که باز هم با پس زمینه حساب و کتاب قوای سه‌گانه بود و این بار به حقوق نمایندگان اشاره داشت.

لازم به ذکر است؛ اخیرا محمود صادقی نماینده مردم تهران طی سخنرانی گفته بود که نمایندگان 17 الی 21 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و پیشتر جهت بررسی حساب های قوه قضائیه در صحن تذکری داده بود که این موضوع وی را به نماینده حاشیه ساز هفته گذشته تبدیل کرده بود به طوری که دیروز و امروز برخی از نمایندگان در صحن علنی به آن واکنش نشان دادند.

محمود صادقی در جلسه روز گذشته مجلس، درباره سخنرانی‌ اخیرش توضیحاتی ارائه داده بود و گفته بود که سخنرانی وی در این مورد، اشتباه منعکس شده است و سخنانش این طور که در رسانه‌ها عنوان شده، نبوده است و نگفته که نمایندگان 17 الی 21 میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

با این حال، این موضوع در جلسه علنی امروز هم سر باز کرد و این بار بهروز نعمتی به همشهری خود انتقاد کرد، انتقادی که ریاست مجلس در ادامه به آن مُهر تایید زد.

چرتکه معیوب !

نعمتی در صحن علنی مجلس گفت: یکی از نمایندگان طی روزهای اخیر اظهاراتی را در رابطه با حقوق نمایندگان مطرح کرد که براساس آن نمایندگان بین 17 تا 21 میلیون حقوق دریافت می کنند از این رو باید در این رابطه بگویم که اولا این موضوع یک دروغ بوده و نمایندگان بیشتر از 5 میلیون و 400 هزار تومان حقوق دریافت نمی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی دیگر فردی که این موضوع را مطرح کرده از دانشگاه حقوق دریافت می کند و به مراتب حقوق دانشگاه به عنوان عضو هیات علمی از حقوق نمایندگان بیشتر است حال مجلس و هیات رئیسه پولی را بابت اجاره دفتر، نیروهای همراه و کارمندان دفاتر و هزینه های آب، برق و تلفن به نمایندگان پرداخت می کنند.

وی ادامه داد: ما نمایندگان مجلس از دکتر لاریجانی، رئیس مجلس می خواهیم که از این پس هیچ پولی را بابت دفاتر و این موضوعات به نمایندگان پرداخت نکنند و تنها تا همان سقف 5 میلیون و 400 هزار تومان حقوق به نمایندگان بدهند ولی به جای آن برای هر نماینده دفتری گرفته و امکانات مربوطه فراهم شود تا مجلس از این مسائل پاک شود.

از چرتکه «محمود» بهارستان تا سکوت معنادار «سوزن‌بان»/ نعمتی: به ما دفتر و دستک بدهید/ لاریجانی: مخصوصا دستک !/ روایت ایمن آبادی از ایمنی ریلی

نماینده تهران در خلال صحبت های خود مورد شوخی رئیس مجلس قرار گرفت: وی که می گفت؛ آقای لاریجانی به ما برای فعالیت مان چون سایر افراد دفتر و دستک بدهید تا شبهه ای ایجاد نشودکه لاریجانی با شنیدن عبارت دفتر و دستک سر شوخی را با نعمتی باز کرد و در بین صحبت های وی گفت: مخصوصا دستک! که این موضوع موجب خنده برخی از نمایندگان شد.

در ادامه لاریجانی به اظهارات نعمتی مهر تائید زد و گفت: هیات رئیسه مجلس طبق آئین نامه داخلی موظف است که برای نمایندگان در مناطق حوزه انتخابیه شان دفتر ایجاد کند حال این مسئله همزمان با خشکسالی مالی در کشور شد وگرنه براساس قانون ما می بایست برای هر نماینده در هر شهر یک ساختمان می ساختیم و آن را به امکانات رسانه ای و دفتری تجهیز می کردیم که این مسئله هزینه زیادی را برای کشور به بار داشت.

وی ادامه داد: حال با توجه به نبود منابع اعتباری هر نماینده در هر شهر یک ساختمان را اجاره کرده و ما آن اجاره را می دهیم و این جزء حقوق نمایندگان نیست بنابراین نباید در کشور حرف ناصحیح زد و ذهنیت ها را تغییر داد از این رو میزان حقوق نمایندگان همان است که آقای نعمتی گفت حال چرا برخی ها خلاف می گویند و افکار عمومی را خراب می کنند.



از چرتکه «محمود» بهارستان تا سکوت معنادار «سوزن‌بان»/ نعمتی: به ما دفتر و دستک بدهید/ لاریجانی: مخصوصا دستک !/ روایت ایمن آبادی از ایمنی ریلی

گزاش سانحه یا داستان درام ؟

اما این پایان حواشی جلسه علنی امروز مجلس نبود و در ادامه قرائت گزارشی در صحن، چون سوت قطاری در گوش نمایندگان کشیده شد؛ گزارشی که به سانحه ریلی در استان سمنان اشاره داشت و از زبان سخنگوی کمیسیون عمران روایت شد.

صدیف بدری گزارش خود را با یک شعر ترکی آغاز کرد، شعری که سوزناک بود و برخی با گفتن احسنت احسنت به احساسات این نماینده درباره جان باختن هموطنانمان در سانحه ریلی سمنان، پاسخ می‌دادند.

اما گزارشی که در ابتدا سوزناک آغاز شد در ادامه به اعتقاد برخی از نمایندگان مجلس به داستان و قصه شباهت داشت.

سکوت سوزن‌بان!

پیش از هر چیز واکنش نماینده دولت به این گزارش تعجب برانگیز بود. علی مطهری که پس از ارائه گزارش کمیسیون عمران درباره سانحه ریلی استان سمنان خواستار اظهارات نماینده دولت درباره این گزارش شد، با سکوت نماینده دولت روبرو شد.

نماینده دولت پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران با دست اشاره کرد که هیچ صحبتی ندارد تا اینکه چند نماینده بر اساس آیین‌نامه و به مدت 5 دقیقه درباره این گزارش نطق خود را آغاز کردند.

همش قصه بود!

در ادامه جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت که یکی از جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی واکنشی به این گزارش داشت: وی که چند روز داد جعل سند در خرید تجهیزات ریلی در وزارت راه را سر داده بود در ابتدای سخنان خود گزارش کمیسیون عمران به داستان و قصه تشبیه کرد.

وی با بیان اینکه حدودا پنجاه نفر در سانحه ریلی استان سمنان زنده زنده آتش گرفتند، گفت: من معتقدم مجلس نقش خود را در این رابطه به خوبی انجام نداد.

اما گذشت و گذشت تا اینکه چند نماینده دیگر هم درباره گزارش کمیسیون عمران مبنی بر سانحه ریلی استان سمنان واکنش نشان دادند تا اینکه علی مطهری در پایان نطق نمایندگان به نوعی اظهرات انها را تائید کرد و گفت: اپراتورهای قطار، قرمز بودن چراغ را جدی نگرفتند و وزارت راه باید پاسخگوی ضعف مدیریتی خود باشد.

پرونده گزارش سانحه ریلی استان سمنان در حالی کار خود را در مجلس خاتمه یافت که از حواشی صحن هم رفته رفته کاسته شد تا پنجاه و سومین جلسه علنی مجلس هم از حواشی بی بهره نماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار