همدان؛

افزایش 80 هزار تن صنایع تبدیلی در استان

رئیس جهادکشاورزی استان گفت: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال 80 هزار تن به ظرفیت صنایع‌تبدیلی استان اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور رضوانی‌جلال با اشاره به اینکه تا کنون 55 هزار تن به ظرفیت صنایع‌تبدیلی کشاورزی استان اضافه شده است که تا پایان سال نیز 25 هزار تن دیگر اضافه افزوده خواهد شد ادامه داد: 65 واحد صنایع‌تبدیلی در شهرستان ملایر وجود دارد که بیش از نیاز استان است.

وی به نیاز بیش از اندازه کشمش اشاره کردو اظهار داشت: در حوزه صنایع‌تبدیلی لبنی 21 واحد فعال وجود دارد که ظرفیت جذب 360 هزار تن جذب شیر را داشته و ظرفیت اسمی آنها بیشتر از نیاز استان است.

رضوانی‌جلال خاطرنشان کرد: ظرفیت صنایع‌تبدیلی در زمینه گندم و تولید آرد بیش از تقاضا است و در تبدیل گندم به آرد  مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به وجود کمبود صنایع‌تبدیلی در محصول سیب‌زمینی در استان عنوان کرد: در زمینه صنایع‌تبدیلی سیب‌زمینی چندین مجوز برای تولید فرنچ‌فرایز و نشاسته از سیب‌زمینی صادر شده که پایدار نبوده است.

وی با اشاره به اینکه  استان همدان یکی از قطب‌های تولیدکننده سیب‌زمینی کشور است، ادامه داد: در صنایع‌تبدیلی سیب‌زمینی کمبود داریم البته چند واحد بسته‌بندی  سیب‌زمینی در استان وجود دارد.

رضوانی‌جلال خاطر نشان کرد: در نگهداری سیب‌زمینی کارهای خوبی انجام شده به‌طوریکه ظرفیت سردخانه‌های استان به بیش از 200 هزار تن رسیده و در آینده نزدیک 100 هزار تن دیگر نیز اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به تولید سالانه 960 هزار تن سیب‌زمینی در استان اظهار کرد:  45 درصد از سیب‌زمینی تولیدی استان تابستانه و 55 درصد پاییزه است که سیب‌زمینی تابستانه مصرف تازه‌خوری داشته و پاییزه در سردخانه نگهداری می‎شود.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.