جاسوسی از شهروندان انگلیسی با تکیه بر قانون "ریپا"

مقامات محلی در انگلیس با سوء‌استفاده از قانون "مقررات تحقیق و تفحص" از شهروندان این کشور جاسوسی کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ قانونی در انگلیس وجود دارد که در شرایطی خاص به مقامات شهری اجازه استفاده از ابزارهای امنیتی را با هدف جاسوسی از شهروندان می‌دهد. این قانون "ریپا" –مقررات اختیارات تحقیق و تفحص- نام دارد که در 5 سال گذشته مورد سوء‌استفاده شوراهای فرهنگی انگلیس قرار گرفته است.

شوراهای فرهنگی در انگلیس طی 5 سال گذشته اجازه یافتند 55 هزار اقدام جاسوسی در اماکن عمومی علیه شهروندان عادی انجام دهند. این جاسوسی شامل استفاده از دوربین‌های شهری برای نظارت بر کلیه عابران پیاده اعم از کسانیکه سگ خود را برای قدم زدن بیرون آورده بودند یا به کبوترها دانه می‌دادند، بوده است. 

در این مدت 186 مقام محلی شورای فرهنگی انگلیس درخواست گرفتن مجوز جاسوسی از شهروندان را مطرح کرده‌اند که دو سوم از مجموع اعضای این شورا (283 عضو) را شامل می‌شود. این مقامات محلی از قانون "ریپا" برای شنود مکالمات خصوصی، بازبینی دوربین‌ها و به خدمت‌گیری کارآگاهان خصوصی نیز استفاده کرده‌اند.

به مرور زمان تغییراتی در قانون ریپا بوجود آمد و استفاده از آن فقط در موارد ضروری و هنگام بروز اقدامات مجرمانه مجاز اعلام شد.

"برایان پادیک"، از حزب لیبرال دموکرات انگلیس، اعلام کرد: قانون ریپا برای شناسایی و خنثی کردن تهدیدات تروریستی به تصویب رسید و نظارت و جاسوسی بر شهروندان عادی باید آخرین راهکار مقابله با تهدیدات امنیتی باشد.

با این حال،‌ افشای یک گزارش جدید نشان می‌دهد مقامات محلی انگلیس با سوءاستفاده از این قانون، به مدت 5 سال از شهروندان این کشور جاسوسی کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار