زاکانی:

تفکر کرسنتی به توانمندی داخلی کشور بی‌توجه است/ یک عده نورچشمی منافع ملی را به یغما می‌برند

نماینده سابق مجلس گفت: کرسنت،آی‌پی‌سی و امثال آنها از یک تفکر بلند می‌شود، یک تفکر که به توانمندی داخلی کشور بی‌توجه است. 

تفکر کرسنتی به توانمندی داخلی کشور بی‌توجه است/ یک عده نورچشمی منافع ملی را به یغما می‌برندبه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا زاکانی در همایش باشکوه نکوداشت حماسه 9 دی که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: شاهد هستیم که یک عده نورچشمی نفت و منافع ملی را به یغما می‌برند که باید جلوی آنها را گرفت.

وی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی رنگ و بوی تبلیغاتی دارد، افزود: دولت به کارنامه و عملکرد نیاز دارد پس سه سال و اندی نشستند فکر کردند و بخش‌هایی از قانون اساسی را برداشته و نکاتی به آن اضافه کردند.

زاکانی ادامه داد: قانون اساسی یک قانون پیشرو و جامع است که در صورت عمل به آن فقر، تبعیض و ناکارآمدی در جامعه ریشه‌کن می‌شود ولی دولت‌ها علاقه‌ای به اجرای آن ندارند بنابراین منشور حقوق شهروندی را تدوین کردند در حالی که الزامی برای اجرا ندارد و کسی بر آن پایبند نمی‌شود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ارتباط با شکایت وزارت نفت از شخص خودش که به تبرئه نیز انجامید، گفت: این موضوع اعتراضی بود که من داشتم و می‌گفتم شما نفت را طوری می‌فروشید که ماحصل آن منافع ملی به یغما می‌رود.

زاکانی با اظهار اینکه برای همه ادعاهایم سند دارم و به دادگاه رفته آن را ارائه داده‌ام، بیان داشت: شکایتی که از من شده بود به یک مصوبه محرمانه در سال 92 ارتباط دارد؛ اشکالی که من به این مصوبه دارم منطقی بوده و همان جرمی که بابک زنجانی مستحق اعدام شده است، به طریق چندین برابر یک عده و نورچشمی‌های‌شان مرتکب می‌شوند.

وی ادامه داد: دانشجویان درباره نفت و مافیا سوال کردند چند نفر در این زمینه از ابتدا بودند، الان هم هستند و قرار است تا آخر هم باشند به طوری که این دولت یا آن دولت هم فرقی ندارد، این‌ها باید باشند!

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: کرسنت،آی‌پی‌سی و امثال آنها از یک تفکر بلند می‌شود، یک تفکر که به توانمندی داخلی کشور بی‌توجه است و چشم امید به دیگران می‌دوزد بنابراین به حق‌ دلالی و رانت تمرکز می‌کند.

وی با اشاره به فتنه 88 گفت: رای مردم زمانی ارزشمند قلمداد می‌شود که به یک طیف خاص رای دهند، چون آنها خود را طبقه ممتاز در جامعه قلمداد می‌دانند، که این منش و روش به معنای واقعی تاسف‌آور است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم یادآوری کرد: حتی در انتخابات سال 1384 ادعای تقلب را مطرح کردند زمانی که برگزارکننده انتخابات دوم خردادی‌ها بودند که وزیر کشور و اطلاعات وقت به خاطر سبک بودن ادعا، آمدند و گفتند چرا دروغ می‌گویید؟! انتخابات سالم برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مدعیان زیر‌بار نرفتند چون قرار نیست زیر بار قانون بروند، بیان داشت: این سری ادعاها در سال 88 مجدد مطرح شد و ادامه پیدا کرد تا اینکه کودتا علیه مردم شکل گرفت ماحصل آن معلوم شدن باطل بودن ادعای‌شان بود.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی اظهار داشت: در مردم‌سالاری دینی یکی از وجوه جدی و اساسی حاکمیت قانون است به طوری که برای حفظ حقوق مردم بالاترین ابزاری که در اختیار داریم قانون است.

وی بیان داشت: در جریانات سال 88  با آقای هاشمی جلسه‌ای داشتیم که ایشان گفتند آقای موسوی مطالبه ابطال انتخابات را می‌کند و این کف خواسته‌اش است و خواسته‌های دیگری هم دارد همچنین قانون را هم قبول ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم به گوشه‌ای از بیانات رهبری در این زمینه مبنی بر «هر آنچه می‌خواهید در چارچوب قانون در حد اعلی دنبال کنید، من هم به‌عنوان رهبر انقلاب کمک‌تان می‌کنم»، اظهار داشت: به نظر می‌رسد ما باید برای احیای حقوق ملت از طریق احیای قانون اساسی قدم برداریم.

زاکانی علت مشکلات مختلف در جامعه را غفلت از بندهای مهم قانون اساسی دانست و یادآوری کرد: 38 سال از پیروزی رسیدن انقلاب می‌گذرد زحمات زیادی هم کشیده شده است افتخارات زیادی هم برای کشور خلق شده است ولی مقامات چرا در برخی زمینه‌ها پاسخگو نیستند؟!

وی ادامه داد: مدیران چرا فکر می‌کنند باید سند حقوق شهروندی را به جامعه منعکس کرده و یک کار تبلیغاتی را دنبال کنند ولی از طرف دیگر همه امور را به صورت محرمانه پی بگیرند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار