رشت؛

اجرای طرح سلامت دهان و دندان در مدارس ابتدایی

طرح سلامت دهان و دندان در مدارس ابتدایی گیلان به اجرا در آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان گفت: طرح سلامت دهان و دندان در 2109 مدرسه ابتدایی و با مشارکت بیش از 180 هزار دانش آموز اجرا می شود.

سید امیر فرّحسینی در آیین افتتاحیه طرح بهداشت دهان و دندان وارنیش فلوراید که در مدرسه کوثر ناحیه دو رشت برگزار شد، گفت: این طرح در دو مرحله آبان و اردیبهشت انجام می شود و همه دانش آموزان مقطع ابتدایی زیرپوشش این طرح هستند.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح که با همکاری وزارت بهداشت و درمان برگزار می شود، اولویت با دانش آموزان اول ابتدایی است و در یک برنامه 8 ساله، وضعیت بهداشت دهان و دندان کودکان بررسی می شود و برای آنان پرونده الکترونیکی سلامت دهان و دندان تشکیل می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت: طرح وارنیش فلوراید در چهار بخش : آموزش ، پژوهش، پیشگیری و درمان اجرا می شود و 270 مراقب سلامت هم در اجرای این برنامه همکاری دارند.

فرّحسینی خاطر نشان کرد: تمام خدمات سطح یک مانند: آموزش و پیشگیری رایگان انجام می شود و در خدمات سطح دو شامل : جرم گیری، ترمیم و کشیدن دندان ، دانش آموزان به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند.

طرح بهداشت دهان و دندان ( وارنیش فلوراید ) از سه سال پیش در آموزش و پرورش اجرا شده و پارسال 31هزارو 403 دانش آموز پایه اول تحت پوشش این طرح قرار گرفتند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.