بجنورد؛

بی سوادی 8 هزار نفر در سنین 10 تا 49 سال در خراسان شمالی

در خراسان شمالی، هشت هزار نفر در سنین 10 تا 49 سال بیسوادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حاتمی مدیر کل آموزش و پرورش استان در نشست خبری به مناسبت هفته سوادآموزی گفت: بیش از نود درصد مردم خراسان شمالی با سوادند.

براتعلی حاتمی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی منطبق با سند تحول نظام بنیادین آموزش و پرورش با مشارکت و همکاری خانواده ها و همچنین عقد تفاهم نامه با دستگاه های مختلف برای ریشه کنی بیسوادی تدوین شد، افزود: هشت هزار و 70 نفر هم استانی در سنین 10 تا 49 سال بیسوادند.

وی با اشاره به هزار و 450 آموزش دهنده سواد در استان گفت: با ثبت لحظه ای در سامانه آموزش و پرورش، تعداد دقیق افراد بیسواد مشخص است و براساس آن برنامه ریزی می شود.

مهدی مودی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای امسال هفت هزارجذب هفت هزار و 800 سوادآموز خراسان شمالی و800 نفر جذب سوادآموزی استان شدند.

مهدی مودی افزود: از این تعداد دو هزار و 641 نفر در دوره انتقال، دو هزار و 400 نفر در دوره تحکیم و بقیه در دوره سواد آموزی شرکت کردند. وی گفت: 84 درصد سوادآموزان، زن و 63 درصد روستایی بودند که از هزار و 452 نفر، آموزش های لازم را فراگرفتند.

وی افزود: سهمیه امسال استان خراسان شمالی جذب 10هزار سوادآموز است. بیش از 90درصد افراد سنین 10 تا 49 سال این استان باسواد هستند

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.