اردبیل؛

اردبیل در اخذ تسهیلات صنایع دستی جزء 5 استان پیشتاز کشور است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل در اخذ تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی و فعالان صنایع دستی جزو پنج استان پیشتاز در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کریم حاجی زاده افزود: 2 میلیارد و 100 میلیون تومان وام بانکی 4 درصد به 485 هنرمند صنایع دستی از سال 94 تاکنون اعطاء شده است.

وی از شناسنامه دار شدن 13 هزار تولیدکننده صنایع دستی در استان خبر داد و افزود: بیش از 25 هزار صنعتگر اردبیلی نیز مشغول تولید محصولات صنایع دستی هستند.

حاجی زاده اولویت سازمان میراث فرهنگی در بخش صنایع دستی را ارتقاء کیفیت تولید محصول و انتقال سلیقه بازار به مرحله تولید عنوان کرد و گفت: در این راستا راه اندازی بازاریابی الکترونیکی به منظور حلقه اتصال تولیدکنندگان صنایع دستی به بازار مصرف آغاز شده است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در تولید صنایع دستی از قابلیت و توانمندی بالایی برخوردار است اما به دلیل فعالیت تولیدکنندگان صنایع دستی به صورت سنتی در روستاها و نقاط عشایری، محصولاتشان به راحتی به بازار مصرف متصل نمی شود، به ضرورت اتصال هرگونه فعالیت و خدمات به بازار مصرف تأکید و خاطر نشان کرد: از این رو اولویت نخست سازمان ارتقاء کیفیت تولید و بازاریابی الکترونیکی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.