داوران بخش شعر نو ششمین جشنواره شعر انقلاب معرفی شدند

محمدرضا عبدالملكیان، مصطفی علیپور و علی‌محمد مؤدب به انتخاب آثار بخش شعر نو ششمین جشنواره شعر انقلاب می‌پردازند.

داوران بخش شعر نو ششمین جشنواره شعر انقلاب معرفی شدند
به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، داوری آثار بخش تك اثر و مجموعه شعر نو ششمین جشنواره شعر انقلاب از میان تعداد 382 اثر رسیده به دبیرخانه، توسط محمدرضا عبدالملكیان، مصطفی علیپور و علی‌محمد مؤدب انجام شد.
 
موضوعات این جشنواره را عدالت و انسانیت، وحدت امت اسلامی و رفعت ملی، اخلاق و  معارف دین و گفتمان انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در بر می گیرد.
 
ییوگرافی این داوران بدین شرح است:  
 
*محمد رضا عبدالملكیان از شاعران نوجوی معاصر است كه در سال 1336 در نهاوند به دنیا آمد. وی با درجه دكترا فارغ التحصیل دانشگاه كشاورزی تهران است.
 
عبدالملكیان از شاعران نوگو و نوجوی عصر انقلاب است كه از ابتدای كار شاعری به شیوه شعری نو رو آورد. وی در انواع قالب های شعر فارسی طبع آزمایی كرده است. اما اشعار مطرح او را عمدتا قالب‌های نو و اشعار منثور و سپید تشكیل می دهند.  
 
انسان و تحولات درونی او و عشق و تعالی، مضامین اصلی درون‌مایه شعری او را تشكیل می دهند كه از مشخصه های شعری او نیز هستند و در اشعار او جلوه ای محسوس دارند. اشعار او غالبا روایی تا تصویری و دارای تركیبات و تعبیرات بدیع و ابتكاری است.
 
*مصطفی علیپور در 5 شهریور 1340 در تنكابن به دنیا آمد. در دانشگاه فردوسی كارشناسی ارشد زبان وادبیّات فارسی گرفت و در سال 1367 به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمد.
 
از وی تاكنون آثاری همچون: از گلوی كوچك رود،هفت بند بویه، گزیده ی ادبیّات معاصر، باران انگورهای سوخته و ... منتشر شده است.  
 
از این شاعر كشورمان علاوه بر  شعر، آثار پژوهشی و تحقیقی و چند مقاله و چهار كتاب پژوهشی نیز منتشر شده است.
 
*علی محمد مودب، زاده سال ۱۳۵۵ در تربت جام متولد شد. «عاشقانه‌های پسر نوح» و «مرده‌های حرفه‌ای» و «كهكشان چهره‌ها» از جمله مجموعه‌های شعری اوست. آثار مودب غالباً در حوزه شعر سپید، نیمایی و كلاسیك دسته‌بندی می‌شوند.  
 
گفتنی است ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب، به منظور پاسداشت و ارتقای دستاوردهای شعر انقلاب و همچنین كشف استعدادهای برتر، در بخش‌های مسابقه ملی (شعرمجموعه و تك اثر و پژوهش)، مسابقه بین‌المللی (شعر تك اثر) 7 و 8 دی ماه 1395 در استان فارس برگزار می‌شود.



انتهای پیام/



 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار