کرمانشاه؛

هشدار اداره کل هواشناسی استان به مردم

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر در سطح استان هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علی محمد زورآوند از ورود سامانه بارشی قوی به جو استان از اوایل امروز ( چهارم دی) خبر داد و اظهار کرد: این سامانه تا اوایل روز دوشنبه ( ششم دی) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی بیشترین فعالیت این سامانه را نیز مربوط به عصر امروز تا عصر فردا اعلام کرد و یادآور شد: این سامانه بارش‌های خوب و سنگینی برای استان در پی خواهد داشت که حتی ممکن است در برخی از نقاط به 60 تا 80 میلی‌متر هم برسد.

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه گفت:  بیشترین بارش این سامانه مربوط به نواحی غربی و شمالی استان خواهد بود.

به گفته این مسئول، این سامانه بارشی علاوه بر بارندگی، وزش باد و رعد و برق، موجب افزایش دمای شبانه در سطح استان خواهد شد، بگونه‌ای که بعید است کمینه دمای هوا در شهرستان‌های استان در زمان فعالیت این سامانه به زیر صفر برسد.

زورآوند در خصوص آبگرفتگی معابر و وقوع سیلاب در برخی از نقاط استان نیز هشدار داد و بیان کرد: بارش در نقاط سردسیر و گردنه‌های استان به شکل برف خواهد بود.

وی در ادامه به میانگین بارش‌های استان در سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 35.2 میلی‌متر بارندگی در استان رخ داده است.

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه تاکید کرد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 325.4 میلی‌متر و در بلندمدت 145.3 میلی‌متر بوده است. یعنی بارش‌های سال زراعی جاری یازده درصد سال گذشته و 24 درصد بلندمدت بوده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.