بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در فصل 17- 2016 اروپا

لژیونر های فوتبال ایران در سال میلادی که گذشت عملکرد مناسبی را در تیم های خود داشتند.

بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در فصل 17- 2016 اروپابه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در این گزارش به بررسی عملکرد 7 بازیکن ایرانی که در لیگ های اروپایی توپ می زنند، می پردازیم. سردار آزمون در روستوف روسیه، علیرضا جهانبخش در آلکمار هلند، رضا قوچان نژاد در هیرنفین هلند، کریم انصاری فرد و مسعود شجاعی در پانیونیوس یونان، علی کریمی در دیناموزاگرب و میلاد محمدی در ترک گروژنی روسیه توپ می زنند.

1 . سردار آزمون : ستاره ایرانی روستوف که در سال 2016 عملکرد بسیار خوبی را برای این تیم به نمایش گذاشت. سردار آزمون در جولای 2016 با قراردادی به ارزش 2 و نیم میلیون یورو از رابین کازان به روستوف منتقل شد. وی در لیگ روسیه برای روستوف در 14 بازی به زمین رفته است. آزمون در 832 دقیقه ای که برای روستوف در لیگ روسیه به میدان رفت، 2 گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد. وی هر 416 دقیقه برای روستوف در لیگ روسیه گلزنی کرده است. 

سردار ازمون در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا یکی از بهترین بازیکنان روستوف بود. وی در 4 بازی برای روستوف 2 گل به ثمر رساند.  سردار در 197 دقیقه ای که در این دیدارها حضور داشت، هر 99 دقیقه یک گل به ثمر رساند.

آزمون در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا نیز برای روستوف خوش درخشید و 2 گل در 6 بازی به ثمر رساند. وی به 2 تیم مطرح بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید گلزنی کرد و به همین علت نیز مورد توجه بسیاری از تیم های مطرح اروپایی از جمله دورتموند و لیورپول قرار گرفته است.

2. علیرضا جهانبخش : بازیکن ایرانی تیم آلکمار هلند که از سال 2015 به این تیم پیوسته است. وی در لیگ هلند عملکرد بسیار خوبی داشته و در 14 بازی 4 گل برای آلکمار به ثمر رسانده و 4 پاس گل داده است.  جهانبخش با هزار دقیقه بازی میانگین گلزنی 250 دقیقه را از خود بر جای گذاشته است.

البته این بازیکن در مسابقات لیگ اروپا فروغ زیادی نداشت و 4 مسابقه در لیگ اروپا فقط 1 پاس گل داد. به طور کلی علیرضا جهانبخش در 22 بازی برای آلکمار 4 گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است.

3. رضا قوچان نژاد : این بازیکن ایرانی در جولای 2016 از چارلتون به هیرنوین منتقل شد. گوچی یکی از بهترین بازکینان هیرنوین در این فصل بوده و عملکرد بسیار خوبی داشته است. 

قوچان نژاد در لیگ هلند 17 بار برای هیرنوین به میدان رفته است. وی در این مسابقات 7 گل برای تیمش به ثمر رسانده و 2 پاس گل نیز داده است. گوچی در دیدارهای این لیگ 1470 دقیقه به میدان رفته و هر 210 دقیقه برای تیمش گلزنی کرده است. 

قوچان نژاد در جام حذفی نیز برای هیرنوین درخشیده است و در 3 بازی برای این تیم 2 گل به ثمر رسانده است. به طور کلی رضا قوچان نژاد 20 بازی در این فصل با پیراهن هیرنوین به میدان رفته و 9 گل به ثمر رسانده و 2 پاس گل داده است.

4. کریم انصاری فرد : مهاجم ایرانی تیم پانیونیوس یونان نیز از بهترین های لیگ یونان بوده است. کریم انصاری فرد در پانیونیوس بازی های خوبی انجام داده و توجه بسیاری از تیم های اروپایی را به خود جلب کرده است. تیم مطرح المپیاکوس از اصلی ترین مشتری های کریم انصاری فرد در نقل و انتقالات پیش رو است.

انصاری فرد برای پانیونیوس در لیگ یونان 12 مرتبه به زمین رفته و 4 گل به ثمر رسانده و 2 پاس گل داده است. وی هر 258 دقیقه در این رقابت ها گلزنی کرده است.

انصاری فرد از آگوست 2015 در پانیونیوس بازی می کند و در فکر انتقال به تیمی بزرگتر در آینده نزدیک است.


5. مسعود شجاعی : این بازیکن نیز هم تیمی کریم انصاری فرد است و در تیم پانیونیوس توپ می زند. شجاعی نیز همانند کریم انصاری فرد بازیکن تاثیر گذاری بوده و به همراه وی زوج خوبی را در خط حمله پانیونیوس تشکیل داده است. 

مسعود شجاعی در 11 بازی در لیگ یونان به زمین رفته، 3 گل به ثمر رسانده و 2 پاس گل داده است. شجاعی و انصاری فرد بازی های بسیار خوبی را در لیگ یونان برای پانیونیوس انجام داده اند.

6. میلاد محمدی  : وی در فوریه 2016 از راه آهن به ترک گروژنی روسیه منتقل شد. میلاد در پست دفع چپ نقش بسزایی در موفقیت تیمش داشته و یکی از مهره های کلیدی این تیم به حساب می آید. وی 14 بازی با پیراهن ترک گروژنی به میدان رفته و 4 پاس گل داده است.  

فرار های تند و تیز این بازیکن از سمت چپ و پاس های دیدنی اش مورد توجه بسیاری از تیم های روسیه قرار گرفته است و از او به عنوان بازیکنی تاثیر گذار یاد کرده اند.

7. علی کریمی : این بازیکن در اگوست 2016 از سپاهان به دیناموزاگرب پیوست. علی کریمی نتوانست توانایی هایش را در این تیم اثبات کند و البته فرصت زیادی برای بازی نیز به دست نیاورده است.  وی در 12 بازی که شامل 769 دقیقه می شود در ترکیب این تیم حضور یافته ولی هیچ گل یا پاس گلی نداده است.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار