تولیدات دانش بنیان قربانی جدایی روابط صنعت و دانشگاه

جدایی فضای دانشگاه و صنعت جامعه منجر به کاهش تولیدات دانش بنیان جامعه و تضعیف اقتصاد آن است.

علیرضا عباسپور مخترع و فناور تجهیزات پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: ایران ظرفیت های زیادی برای تجهیزات پزشکی دارد اما حمایت های لازم فناوران این عرصه در کشور دیده نمی شود. 

وی اظهار داشت: حمایت های صورت گرفته از سوی معاونت فناوری کافی نیست که نبود حمایت های لازم زمینه خروج فناوران و ارز از کشور را فراهم می کند.

دانش آموخته کارشناسی کامپیوتر و مخترع دستگاه بخیه زنی لاپاراسکوپی بیان کرد: تولید ایده فناوران و مخترعان کشور مطلوب است و دیده شده که کشورهای پیشرفته بیش از مسئولان ایده را جدی و حمایت می کنند و با ارائه تسهیلات و حمایت نخبگان کشور به تولید تجهیزات می پردازند. 

وی برگرفتن ایده محققان ایرانی و تولید تجهیزات پزشکی از سوی کشورهای پیشرفته را آفت علم و اقتصاد کشورمان دانست و افزود: نبود شفافیت در قوانین مراکز رشد و نبود حمایت های لازم  سبب شده تا بسیاری از طرح های نوشته شده دست نخورده و در طرح باقی بماند.
 
عباسپور از معرفی طرح مهندسی بافت خبر داد و افزود: در مهندسی بافت از لایه های فریزشده برای بهبود روند درمان بیماری های مادرزادی استفاده می شود. 

وی گفت: در مهندسی بافت و سلول دارشدن از انکباتور به مدت 6 ماه استفاده می شد که با تولید جدید انکباتور 14 ارگان همزمان موفق شدیم مهندسی بافت را در یک هفته انجام دهیم. 

این فناور حوزه پزشکی که مخترع آنکباتور 14 ارگان همزمان است، بیان کرد: این اختراع مشابه خارجی ندارد و با حمایت متولیان امر می تواند توسعه پیداکند و با فروش محصول به کشورهای دیگر، ارزآوری و تولیدمقالات متعدد را بهمراه داشته باشد. 

عباسپور از بکارگیری این اختراع در مرکز طبی کودکان و قسمت اورولوژی بیمارستان امام خمینی کشورمان خبر داد و تصریح کرد: مهندسی بافت از موضوعات روز دنیا است که حمایت معاونت علمی فناوری و سایر نهادهای متولی از این اختراع و سایر تجهیزات پزشکی زمینه ساز ارتقای نظام سلامت، آموزش، تحقیقات و اقتصاد دانش بنیان کشور است. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار