خدمات جدید مایکروسافت به کابرانش

در آستانه سال نو میلادی شرکت مایکروسافت برای کاربران خود خدماتی جدیدی را ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از نمونه خدمات ارائه شده از سوی شرکت مایکروسافت در سال 2016 می‌توان، به بروزرسانی سالگرد (Anniversary Update)، دستیابی به 400 میلیون کاربر ویندوز 10 و معرفی سرفیس جدید آن‌ها نام برد. هم‌اکنون شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ و کوچک بسیاری روی محصولات مایکروسافت سرمایه‌گذاری کرده، از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند. پنتاگون به عنوان یکی از همین سازمان‌ها، به تازگی اعلام کرد قراردادی با نام «شرکت پشتیبانی خدمات فنی1» را به ارزش 927 میلیون دلار با مایکروسافت امضا کرده است تا بر اساس آن از خدمات و پشتیبانی این شرکت در طول 5 سال آینده بهره‌مند شود.


خدمات جدید مایکروسافت به کابرانش

قراداد فوق بهره‌مندی از تمام منابع مایکروسافت مانند ابزارها، پایگاه‌های دانش (Knowledge base)، مشاوره‌ی حل مسئله محصولات توسعه داده شده و حتی دسترسی به کدهای منبع (source code) می‌شود.

در این قراراد به نیاز دسترسی ویژه و مستقیم به کد منبع بسته ها توجه شده که لایسنس آن ها در اختیار شرکت مایکروسافت است.

بر این اساس به نظر می‌رسد دسترسی به کدهای منبع از مهم‌ترین بخش‌های قرارداد تنظیم شده بین مایکروسافت و بخش «سامانه‌ی دفاع اطلاعاتی وزارت دفاع» (DISA2) آمریکا به حساب می‌آید. همچنین قرارداد مایکروسافت خدماتی با عنوان «Blue Badge Cardholder» نیز ارائه می‌کند. با توجه به متن آن سازمان‌های دولتی به صورت مستقیم از سوی کارمندان رده آبی مایکروسافت (کارمندانی که به سطح بالایی از داده‌ها دسترسی دارند.) پشتیبانی خواهند شد.


منبع: سایبربان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار