روزنامه ها از فضای مجازی چه می گویند؟

در این کارخانه پشه تولید می شود/توقف فعالیت سایت های همسر یابی غیر مجاز/ایا واتس اپ ایمن است/ایتالیا و فرانسه زیر تیغ بدافزارها

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به نظر شما مخاطبان می‌رسانیم. در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید. 

روزنامه آرمان: در حالی طرح مبارزه با قاچاق کالا در میان واحدهای صنفی در حال اجرا است که قاچاقچیان وارد شبکه ها و صفحات مجازی شده اند  و از این طریق کالاهای خود را می فروشند . به گزارش مهر موضوع مبارزه با واردات و فروش کالای قاچاق از مدتی پیش در اولویت کار دستگاه های مربوطه قرار گرفته و در جریان این طرح تصمیمات جدیدی هم در این حوزه اتخاذ شده تا رویه مبارزه با قاچاق کالا با شدت بیشتری دنبال شود. در این راستا طی جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور مبارزه با قاچاق کالا در در واحدهای صنفی به اصناف واگذار شد. اما در این میان موضوعی که مطرح می شود این است که اقلام قاچاق فقط در سطح واحدهای صنفی عرضه نمی شود و امروزه اجناس قاچاق را می توان در شبکه های مجازی هم مشاهده کرد .فروشندگانی که در این حیطه هستند سود زیادی به جیب می زنند.

ابرار ازمان


روزنامه ابتکار: در جلسه بررسی و ساماندهی سایت های همسریابی مقرر شد از فعالیت سایت هایی که مجوز وزارت ورزش و جوانان، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور را ندارند ممانعت به عمل آید. به گزارش ایلنا، جلسه بررسی و ساماندهی سایت های همسریابی به همت دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده و با حضور نمایندگان پلیس فتا، اداره کل ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و نیروی انتظامی در ساختمان شماره دو وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در پایان این جلسه پس از بررسی های صورت گرفته مصوب شد: طی جلسات آینده نحوه فعالیت های سایتهای همسریابی مورد بررسی قرار گرفته و سایتهای مجاز ساماندهی شود.

ابرار ازمان

روزنامه ابتکار: از هرکس بپرسید، می گوید دیگر کمپانی ها آن خلاقیت گذشته را ندارند؛ مثل زمانی که اولین گوشی ضدآب معرفی شد یا اولین سنسور تشخیص اثر انگشت به بازار آمد. حالا دیگر جنگ اعداد است و احتمالا تا چند سال دیگر غائله اسمارت فون ها ختم می شود. موسسه Zenith مطالعاتی انجام داده که به شما ثابت می کند گوشی ها همچنان با قدرت به گسترش و فروش ادامه می دهند. شاید با نگاه به اسمارت فون ها و تغییرات شان در سال های اخیر این فکر به ذهنتان برسد که دنیای گجت ها روزهای آخرش را سپری می کند، زیرا دیگر خلاقیت چندانی به چشم نمی خورد. تصور کنید زمانی که اولین آیفون معرفی شد چه انقلاب بزرگی در مقایسه با دیگر گوشی ها بود، اما حالا دیگر کاربران برای خرید آیفون 7 یا شیائومی Mi5 ممکن است سر دوراهی قرار گیرند، زیرا هر دو قدرتمندند و نیازهای روزانه را پاسخ می دهند.


ابرار ازمان


روزنامه ایران: مقامات ایتالیایی اعلام کردند تحقیقات خود در مورد برنامه پیام رســـان واتس اپ را آغـــاز کرده اند تا مشخص شود آیا مدیران این برنامه به وعده های خود به کاربران در مورد حفاظت از داده های شخصی آنها وفادار بوده اند. بـــه گزارش رویتـــرز، واتس اپ اخیرابرنامه یادشـــده را با شـــرکت فیس بوک کـــه چندی قبل آن را خریـــداری کرد به اشتراک می گذارد و این امر موجی از اعتراض را به راه انداخته است، زیرا بسیاری از کاربران اقدام یادشده را غیرعادلانه و نامناسب می دانند.

ابرار ازمان


روزنامه ایران: مایکروســـافت تحلیل دقیقی در مورد نحوه انتشـــار بدافزارهـــا در سراســـر جهان انجام داد و مشـــخص کرد چه نوع تهدیدهایی هر یک از کشورها را زیر نظر می گیرد.به گزارش همکاران سیســـتم، هیچ روشی برای متوقف کردن بدافزارها در مقابل کاربران خانگی و سازمانی وجود ندارد ولی با بررســـی این مسأله که کدام بدافزارها گســـترش می یابند، کارشناسان امنیتی می کوشـــند مســـائل مربوطه را تحلیل کنند تا راهکارهای لازم را برای حفاظت بیشـــتر از کاربران ارائه دهند. در این میان گفته شـــده است کاربران بزرگترین عامل برای حمایت از شـــبکه های ســـازمانی محسوب می شوند.در آخرین نســـخه از گزارش امنیت هوشمند که توســـط مایکروسافت منتشر شـــده است مشخص شـــد پس از آنکه میزان انتشـــار بدافزارها به مدت یک ســـال کاهش یافته بود، این روند در سال 2015 میادی باز هم سیر صعودی خود را دنبال کرد و تنها در طول یک فصل تعداد بدافزارها یک سوم افزایش یافت.

ابرار ازمان


روزنامه ایران: اطلاعـــات مرکـــز آمـــار ایران نشـــان می دهد ضریـــب نفوذ اینترنـــت در ایـــران 45.3 درصد، ضریب نفـــوذ رایانه 41.2 درصد و ضریب نفوذ تلفن همراه 77.۹ درصد است. براســــاس اطاعات مرکز آمار ایران که از زمینــــه طرح آمارگیری برخورداری خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات 13۹4 به دست آمد، از مجموع 24.30 میلیون خانوار ایرانــــی در حدود 88/2 درصد در محل سکونت خود به رادیو دسترسی داشته اند. اندازه این سهم ها برای خانوار شــــهری 88.7 درصد و برای خانوار روســــتایی 86.۹ درصد بوده است. از کل خانوارهای کشــــور حدود ۹۹.3 درصد معادل 24.1 میلیون خانوار در محل سکونت به تلویزیون دسترسی داشته اند. اندازه این سهم برای خانوار شهری ۹۹.6 درصد و برای خانوار روستایی ۹8.6 درصد بوده است.24 میلیون خانوار ایرانی معادل ۹8.7 درصد در محل سکونت خود به تلفن ثابت یا همراه دسترسی داشته اند، اندازه این سهم برای خانوار شهری معادل ۹۹.3 و برای خانوار روستایی ۹7 درصد بوده است.
ابرار ازمان


روزنامه ایران: کلینتون یا ترامپ؛ کدام یک رئیس جمهور می شــــوند؟ این سؤالی است که پاسخ آن تا هفته آینده مشخص می شود، اما به دلیل پیچیدگی و اهمیت این دوره، پیگیری فراز و فرود رقابت های انتخاباتی ، افکار عمومی بخش زیادی از جهانیان را بــــه خــــود جلــــب کــــرده و تحلیل هــــای کارشناســــی متنوع و نظرسنجی های متعدد پیرامون فرجام این هماوردی حساس منتشـر کرده اند. شـاید ظهور پدیده ترامپ بـا مواضع تند و الفــــاظ نامتعارف در دموکراســــی امریکایــــی، عاملی بوده که  بــــر جذابیت این انتخابات افزوده و تحــــولات آن را به نحو کم ســــابقه ای در تاریــــخ ایالات متحــــده، زیر ذره بیــــن امریکایی ها و ســــایر جهانیــــان قــــرار داده اســــت. نکتــــه کلیــــدی کــــه اغلب رســــانه ها کمتر به آن پرداخته اند ، نگاه شــــهروندان امریکایی بــــه دو نامــــزد رقیب و برداشــــت آنــــان از نقاط ضعــــف و قوت کلینتون و ترامپ است.

ابرار ازمان


روزنامه تعادل: همزمان با عرضه مك بوك پرو جديد اپل اخباري در مورد ناسازگاري آن با برخي توليدات ديگر اين شركت مانند آيفون ۷ منتشر شده است. برخي كاربران مي گويند: امكان اتصال آيفون ۷ و آيفون پاس به لپ تاپ هاي جديد اپل با استفاده از كابل هاي موجود وجود ندارند. اين در حالي است كه اين دو گوشي نيز به تازگي عرضه شده اند و مشخص نيست چرا اپل در اين زمينه بي دقتي كرده است. مك بوك پرو جديد اپل داراي چهار پورت يو اس بی  است كه همگي از نوع Thunderbolt 3 هستند. آيفون ۷ و ۷ پاس هم همراه با كابل USB Type A عرضه شده اند كه بدان معناست  كه آيفون هاي نسل جديد را نمي توان به تازه ترين مدل مك بوك پرو وصل كرد. اگرچه توليدات شركت اپل هميشه طرفداران زيادي دارند، اما عدم امكان متصل كردن راحت دو محصول جديد اين شركت بسياري از كاربران را نااميد كرده است.
ابرار ازمان


روزنامه تعادل: اگر شما از مدل هاي قديمي رايانه هاي مك بوك اير يا مك بوك پرو استفاده مي كنيد و علاقه يي به خريد مك بوك جديد اپل هم نداريد، مايكروسافت براي ترغيب شما به استفاده از سرفيس پرو يا سرفيس بوك پيشنهادات جذابي دارد.

مايكروسافت اعلام كرده كه براي مدتي محدود به مالكان مك بوك اير يا مك بوك پرو امكان مي دهد تا با تخفيف 65۰ دلاری Surface Pro يا Surface book را خريداري كنند و در عوض محصوات مك بوك هاي قديميشان را به مايكروسافت بدهند. اين شركت مدعي است با توجه به مزاياي سرفيس در مقايسه با مك بوك كاربران قديمي اپل حتما به توليدات مايكروسافت مهاجرت خواهند كرد. مايكروسافت عمر بالاي باتري سرفيس و كاركردهاي متنوع آن را بهتر از مك بوك مي داند.


ابرار ازمان


روزنامه خراسان: یک شرکت فناوری های زیستی در انگلستان از برنامه ای خبر داده که طی آن از انبوهی از پشه های پرورش یافته در تاسیسات تحقیقاتی برای مقابله با بیماری ها استفاده می شود. به همین منظور تاسیات مدرنی در برزیل راه اندازی شده که در آن چیزی جز پشه تولید نمی شود.تخمین زده شده که 6 میلیون پشه تولید شود.
ابرار ازمان

روزنامه خراسان: طبق مصوبات موجود، اپراتورهای ارتباطی مجاز نیستند به دلیل بدهی یکی از خط های مشترک،دیگر خطوط او را قطع کنند و یا بدهی یک خط را به آن ها انتقال دهند،با این وجود برخی مشترکان از برخورد متفاوت مخابرات گله مندند.مسئولان مخابرات بارها از رقم بالای ناوصولی های خود گفته و ازعدم پرداخت قبض های تلفن گایه هایی را مطرح کرده اند.با توجه به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات ،برای قطع تلفن مشترکان بدهکار، لازم است اپراتورها بر اساس دستورالعمل تعریف شده اقدام کنند.بر این اساس در صورتی که مشترک بدهکار چندین امکان ارتباطی از یک دارنده پروانه داشته باشد ،شرکت دارنده پروانه تحت هیچ شرایطی به قطع سایر خطوط ارتباطی یا انتقال بدهی های یک خط روی سایر خط ها مجاز نخواهد بود.

ابرار ازمان

گردآوری از سمیه سلامت


انتهای پیام/
برچسب ها: ارمان ، ابرار ، جوان ، تعادل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.