سینما در هفته ای که گذشت؛

از درگذشت کارگردان من ناصر حجازی هستم تا آمدن بازیگر هندی یک فیلم پر سروصدا

در این گزارش رویداد های این هفته سینمایی را مرور کنید.

به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این گزارش به مرور رویداد های سینما در هفته ای که گذشت می پردازید.

کارگردان «من ناصر حجازی هستم» در گذشت و مراسم تشییع وی برگزار شد.

نیما طباطبایی مستند ساز جوان سینما ایران و خواهر اده رویا تیموریان در گذشت، این کارگردان جوان تابستان گذشته به دلیل عارضه تومور مغزی در بیمارستان بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

مراسم تشییع پیکر وی، با حضور تعداد زیادی از هنرمندان در خانه سینما برگزار شد.

256 فیلم به دبیر خانه فجر رسیدند

امسال تعداد آثار رسیده به جشنواره، 256 فیلم بوده است که از این تعداد به ترتیب و تفکیک، صاحبان 64 فیلم برای شرکت در گروه «هنر و تجربه»، 82 فیلم برای شرکت در بخش مستند، 37 فیلم اول و 73 فیلم بلند سینمایی برای حضور در بخش «چشم‌انداز سینمای ایران» فرم پر کرده‌اند.

ملاک دبیرخانه جشنواره، آثاری تلقی می‌شود که علاوه بر پر کردن فرم حضور در موعد مقرر، نسخه اولیه دارای پروانه ساخت را نیز جهت بازبینی هیات انتخاب ارائه دهند.  

بخش ملی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از 11 تا 22 بهمن ماه به دبیری «محمد حیدری» برگزار خواهد شد.

اکران خصوصی فیلم وارونگی برگزار شد

در این مراسم، بهنام بهزادی، کارگردان این اثر اظهار داشت: از همه کسانی که به این مراسم آمدند، تشکر می‌کنم. هرچند که من از مدیریت فرهنگی کشور دل پری دارم، اما دلم نمی‌خواهد که اینجا گلایه کنم؛ چون تا زمانی که شما را دارم، می‌توانم فیلمساز مستقلی باشم و کار کنم.
وی ادامه داد: دوست دارم از آقای تابش، مدیریت بنیاد فارابی یاد کنم که مرا برای ساختن این فیلم کمک کردند. 

بهزادی گفت: از همایون اسعدیان و حبیب اسماعیلی تشکر می‌کنم و از دوستان همکاری که اگر حضور و دلگرمی‌شان نبود، این فیلم به این مرحله نمی رسید، ممنونم. 

وی ادامه داد: ما فیلم را خیلی ساده ساختیم و امیدوارم که این سادگی به دل شما بنشیند.

اکران خصوصی فیلم گیتا برگزار شد

مراسم اکران خصوصی فیلم گیتا با حضور عوامل فیلم و جمعی از هنرمندان در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

اما در ادامه حواشی اکران فیلم 7 میلیاردی سینمای ایران دیا میرزا بازیگر هندی فیلم سلام بمبئی هم به ایران بیاید. 

نشست خبری جشنواره فیلم سما برگزار شد

 مجتبی امینی دبیر این ره از جشنواره اظهار اشت: از یکم آذر ماه تا 30 بهمن به مدت دو ماه دبیرخانه فعالیت خواهد کرد و از اول اسفند بعد از گردآوری آثار، برنامه‌ریزی برای فعالیت هیات انتخاب شروع خواهد شد.

امینی عنوان کرد: این جشنواره در چهار بخش مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن و فیلمنامه برگزار می‌شود که پس از انتخاب آثار در سینما فلسطین شاهد برگزاری جشنواره خواهیم بود و از اول دی اطلاع رسانی جشنواره صورت می‌گیرد.

این تهیه‌کننده اذعان داشت: موضوع اصلی جشنواره که کل جامعه و خانواده‌ها با آن روبرو هستند طبق روال گذشته سبک زندگی ایرانی – اسلامی خواهد بود که در این راستا پنج شاخص داریم که زیر مجموعه موضوع جشنواره ما هستند.

وی ادامه داد: پنج شاخصی که به آن اشاره کردم، زندگی سالم و خانواده سالم، جامعه کوشا و اقتصاد مقاومتی، امنیت فراگیر رفاه همگانی، خدمت رسانی کارآمدی ملی و عمل انقلابی محرومیت زدایی است.

امینی در مورد تعدد جشنواره‌ها اظهار داشت: چون سینمای ما مولف است و شاهد تولیدات فراوان در حوزه‌های مختلف هستیم، تعدد جشنواره برای ما زیاد نیست. از طرفی برگزاری جشنواره برای دانشجویان و کارآموزان نخبه تهران و شهرستان‌ها مانند دانشگاه خواهد بود؛ چون آثار آنها در بستر جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
                 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار