چه خبر از تولیدات سینمای ایران؛

از آغاز پیش تولید «سنتوری 2» تا تلاش مدیری برای راه یابی به فجر

سینمای ایران این روزها به شدت مشغول فعالیت است و فیلمسازان در تلاش برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینمای ایران این روزها در قیاس با دیگر ماههای سال به شدت درگیر فعالیت است و فیلمسازان برای رسیدن به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر تلاش می کنند و حالا باید منتظر ماند و دید تلاش این فیلمسازان به کجا ختم می شود چرا که برخی از آنها در میانه راه فیلمبرداری و برخی به تازگی کلید زده اند البته تعدادی هم هستند که با آماده کردن نسخه نهایی خیال خود را راحت و منتظر جواب دبیرخانه این رویداد فرهنگی هستند.

در این گزارش به تولید برخی آثار سینمایی از فیلم اولی تا با تجربه تر های سینما و مراحل کاری آنها می پردازیم.

حمید نعمت الله امسال فرم حضور دو فیلم را پر کرده که یکی از آنها «شعله ور» به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی است فیلمی که امین حیایی به اتفاق پسرش در آن ایفای نقش می کنند و این روزها در جنوب کشور به کار خود ادامه می دهند.

اثر بعدی «کاناپه» کیانوش عیاری است که روزهای پایانی فیلمبرداری خود را انجام می دهد و تدوین همزمان آن نیز در دستور کار است در این فیلم مخاطب دیگر شاهد همکاری عیاری  و شهاب حسینی نیست و بابک حمیدیان جایگزین این بازیگر مطرح شد،حالا باید دید عیاری اینبار و پس از"خانه پدری"که کماکان در توقیف به سر می برد به چه موفقیت هایی خواهد رسید.

«ماهور» ساخته حمیدزرگرنژاد فیلمی جنگی و عاشقانه است که در حال ادامه کار در لوکیشن های جنوب کشور است،فیلمی که قرار بود محسن تنابنده در آن نقش آفرینی کند اما بنا به دلایلی که در خبرها به آن اشاره شد ساعد سهیلی به عنوان جایگزین جلوی دوربین رفت.

کارگردان «پرتقال خونی» که قرار بود «آنجا همان ساعت» را بسازد خبر از به تعویق افتادن تولید این اثر و شروع کار در سال آینده خبر داد.

مهران مدیری مرد پر سرو صدای این روزهای سینما و تلویزیون در حال فیلمبرداری «ساعت 5 عصر» است و تا به امروز حدود نیمی از این فیلم را جلوی دوربین برده و قصد حضور در سی و پنجمین حشنواره فیلم فجر را دارد،سیامک انصاری تنها بازیگر نقش اصلی این فیلم محسوب می شود اما ظاهرا روزانه حدود چند صد نفر جلوی دوربین مدیری می روند.

مسعود جعفری جوزانی پس از «ایران برگر» که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت «پشت دیوار سکوت» را جلوی دوربین برده و طبق خبرهای منتشر شده در چند روز قبل،فیلمبرداری آن را از نیمه گذرانده  و در تلاش برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است؛گفته می شود سحر جعفری جوزانی نقش اصلی این فیلم را بر عهده دارد.

مهتاب کرامتی و فرها اصلانی از بازیگران اصلی «ماجان» رحمان سیفی آزاد به تهیه کنندگی محمدمهدی عسگرپور هستند اثری که در روزهای پایانی فیلمبرداری است و هدف سازندگان این فیلم حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر است.

فیلم دیگری که برای حضور در این رویداد فرهنگی هنری تلاش می کند و آماده پخش شده «ساحل امن» به کارگردانی کرامت پورشهسواری و تهیه کنندگی روح الله خوشکام است که روایتگر باند تروریستی و جاسوسی است که با حمایت ناوهای بیگانه قصد ورود به کشور و به هم ریختن امنیت ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری دارند.

مصطفی احمدی پس از «نزدیکتر» اینبار با «بی حساب» فرم جشنواره فیلم فجر را پر کرده که حامد ثابت ساخت موسیقی آن را در دستور کار قرار داده و از موضوعی کمدی بهره می برد و حمیدفرخ نژاد،علی قربانزاده،طنازطباطبایی،صابرابر،افسانه بایگان و آتیلا پسیانی در آن بازی می کنند.

همایون اسعدیان پس از 5 سال اینبار با «یک روز بخصوص» با بازی مصطفی زمانی،فرهاد اصلانی،پریناز ایزد یار و...می آید و قصد حضور در جشنواره فجر را دارد.

«گشت ارشاد 2» سعید سهیلی با بازی حمیدفرخ نژاد،پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی نیز از دیگر آثاری است که متقاضی حضور در جشنواره فجر است فیلمی که سهیلی در قسمت یک آن موفق بود.

تا به این جا این بخشی از تولیدات سینمای ایران بود که یکی از مهمترین آن ها که الان به آن اشاره می کنیم پیش تولید رفتن فیلم پر حاشیه «سنتوری 2» به کارگردانی داریوش مهرجویی است فیلمی که مهرجویی مدت زیادی است قصد ساخت آن را دارد اما به دلایل گوناگون این امر محقق نشد اما دیروز خبری مبنی بر پیش تولید رفتن این اثر با سرمایه گذار «سلام بمبئی» و بدون حضور محسن چاوشی که خود بخش عمده ای از حاشیه های این فیلم بود منتشر شد،حالا باید دید کارگردان نام آشنای سینمای ایران آیا می تواند مانند «سنتوری» موفق باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار