معاونت علمی در هفته ای که گذشت

از برگزاری دوره های سلول‌های بنیادی برای دانشجویان تا همکاری بانک ها در صدور ضمانت‌نامه برای دانش بنیانی‌ها

برگزاری دوره‌‌های آموزشی ویژه در زمینه سلول‌های بنیادی برای دانشجویان پسا دکتری، همکاری بانک ها در زمینه صدور ضمانت نامه و لیزینگ برای شرکت های دانش بنیان از مهم ترین اخبار حوزه معاونت در هفته گذشته است.

همکاری بانک ها در زمینه صدور ضمانت نامه بانکی و لیزینگ برای شرکت های دانش بنیان، برگزاری دوره‌‌های آموزشی ویژه در زمینه سلول‌های بنیادی برای دانشجویان پسا دکتری و مشارکت 360 میلیون تومانی خیرین حوزه فناوری از جمله اخبار مهم معاونت علمی در هفته گذشته است. 

شتاب‌دهنده‌ها در خدمت کارآفرینان نوپا/ مهمترین چالش این مراکز نبود فرهنگ "شکست" است
سهیل عباسی مدیرعامل یک مرکز شتاب دهنده گفت: شتاب‌دهنده مفهومی است که از زمان شکل‌گیری آن با هدف کمک به کارآفرینان نوپا برای حل مشکلات اولیه راه‌اندازی کسب و کار (استارت‌آپ) نزدیک به یک دهه می‌گذرد.

وی با اشاره به ماهیت خصوصی این مراکز و مدل کاری آن ادامه داد: شتاب‌دهنده ها به کمک کارآفرینان برتر که زمانی نوپا بوده و اکنون رشد کرده اند، از جوانان حمایت می کنند. این مرکز کارآفرین در ازای بخش کوچکی از سهامشان، شریک شده و حتی ضرر آن را هم می پردازند.

عباسی عنوان کرد: حمایت مالی، ایجاد فضای کاری مشترک و زیرساخت های رایانشی و پردازشی و استفاده از تجارب کارآفرینان برتر از جمله اقداماتی است که این مراکز برای جوانان انجام می دهند. تاکنون 500 تیم کارآفرین جوان به ما پیشنهاد همکاری داده که این تعداد فیلتر شده و با بخشی از آنها مشارکت می کنیم.

همکاری بانک ها در زمینه صدور ضمانت نامه بانکی و لیزینگ برای شرکت های دانش بنیان
سلطانی رییس صندوق نو آوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری گفت: این صندوق با یکسری از بانک های کشور تفاهم نامه مبنی بر استفاده از تسهیلات بانکی در جهت همراهی شرکت های دانش بنیان به امضا رسانده است.

وی تصریح کرد: بانک های طرف قرارداد پذیرفته اند که منابع خودشان را به سمت شرکت های دانش بنیان نوپا با هدف توسعه این شرکت ها و تولید محصولات فناوری و تجاری سازی کالاها بیاورند.

سلطانی عنوان کرد: بانک های عامل کار صدور ضمانت های بانکی را برعهده دارند و آنها در زمینه لیزینگ قول مساعد داده اند تا شرکت های دانش بنیان را حمایت کنند.

برگزاری دوره‌‌های آموزشی ویژه در زمینه سلول‌های بنیادی برای دانشجویان پسا دکتری
امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری گفت: در طی یک سال گذشته تعداد اعضای هیات علمی به سمت رشته سلول‌های بنیادی سوق پیدا کرده و از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است به طوری که آموزش‌های خیلی خوبی به اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کشور داده شده است.

وی بیان کرد: اخیرا دانشجویان به سمت رشته‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی گرایش پیدا کرده‌اند و در همین راستا دانشگاه‌های کشور ظرفیت این رشته‌ را به دلیل افزایش تقاضا بالا بردند. 

حمیدیه عنوان کرد: دانشجویان اخیرا رشته علوم سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت را جزو رشته‌های اصلی انتخابی خود قرار داده‌اند. 

وی ادامه داد: منابع انسانی برای سال‌های آینده در حوزه سلول‌های بنیادی در حال توسعه است و پژوهشگران کشور طی سال‌های اخیر از روند رشد قابل توجهی برخوردار بوده‌اند. 

مشارکت 360 میلیون تومانی خیرین حوزه فناوری در حوزه علم و فناوری
سیدعلی عمرانی رییس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی گفت: مسابقات دانش‌اموزی هر سال برگزار می‌شود و فعالیت‌های مختلفی در دبیرخانه جایزه مصطفی اجرایی شده و نقش خود را در حوزه علم و فناوری با هدف امیدبخشی، ایجاد افق‌های جدید، نگرش در حوزه‌ فناوری در بین دانش‌‌آموزان برگزار می‌کند که در سال قبل این مسابقات به مناسب بزرگداشت هزارمین سال تألیف کتاب اسلامی ابن هیثم انجام شد و این بزرگداشت بهانه‌ای برای دانش آموزان شد که نسبت به حوزه علم و فناوری یک دید و نگرش روشنی داشته باشند.

پول نفت سابقه کارآفرینی در ایران را نابود کرد/ در پژوهش مدل کار ما اشتباه است 
سورنا ستاری معاون علم و فناوری رییس جمهور گفت: ما از ابتدای دولت گفته ایم اگر می‌خواهیم اتفاقی در سیستم بیوفتد باید پژوهش به اقتصاد تبدیل شود. 

وی ادامه داد: پژوهش غیر اقتصادی کالای لوکسی خواهد بود که در صورت نبود پول کافی و در نظر گرفتن بودجه لازم کنار گذاشته خواهد شد.

ستاری افزود: در پژوهش مدل کار ما اشتباه است و باید پژوهش در بخش خصوصی و اقتصاد وارد شود در غیر این صورت پیشرفت نخواهیم کرد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار