قم؛

دیدار رئیس کمیته امداد با مدیر حوزه های علمیه کشور

رئیس کمیته امداد با مدیر حوزه های علمیه کشور در محل سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت الله اعرافی با بیان اینکه هویت کمیته امداد یک هویت ویژه انقلابی اسلامی است گفت: تجربه کمیته امداد برآمده از تجربه انقلاب اسلامی است و این نهاد از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به حیات خود ادامه داده و حفظ این تجربه مستلزم نظریه پردازی های نوین و تعمیق شیوه های خدمات دهی  است.

وی با اشاره به اینکه تجربه کمیته امداد یک نظریه انقلابی اسلامی است عنوان کرد: این تجربه در سطح بین الملل نیز انتقال پیدا کرده و این تجربه باید به جبهه مقاومت و کشور های مستضعف انتقال پیدا کن د و این به معنی انتقال اعتبار نیست.

آیت الله اعرافی افزود انتقال این تجربه میتواند طی بسته های و برنامه هایی با همکاری حوزه در اختیار طلاب و دانش آموختگان خارجی حوزه قرار بگیرد.

رئیس حوزه های علمیه با بیان اینکه حوزه و روحانیت همیشه دستگیری معنوی داشته و علاوه برآن دستگیری معیشتی نیز انجام داده است گفت: امدادگری و غمخواری  جزو ذات حوزه و روحانیت است .

وی با عنوان این موضوع که کانون های فرهنگی کمیته امداد با رویکرد فرهنگی نسبت به مددجویان و خدمت رسانی فرهنگی وظیفه مهمی بر عهده دارند افزود روحانیت میتواند در این زمینه همکاری کرده و معقوله فقه و اخلاق امدادرسانی میتواند در این زمینه تاثیر گذار باشد و همچنین تجربه های حوزه در ا ارتباط با این موضوع میتواند در کناذ تجربه های کمیته امداد قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: توانمند سازی و خروج تدریجی امدادطلبان از چرخه کمیته امداد باید مورد توجه قرار گرفته همچنین موضوعات اقتصاد مقاومتی و مباحث فذهنگی برای ایجاد حس کار آفرینی در جامعه در این زمینه حائز اهمیت است.

آیت الله اعرافی تاکید کرد موسسات خیریه باید قانونمند تقویت شود و کمیته امداد در آینده نهایتا فقط کنترلگر ، ناظر و اتاق فکر توانمند سازی اقتصادی فرهنگی امدادطلبان باشد.

رئیس کمیته امداد کشور  در این دیدار با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی خدمات شایسته ای در سابقه خود دارد گفت: اکنون نیز همان روند ادمه دارد و همچنین در کار امداد با توجه به نیاز های جدید جامعه ابعاد  متنوع و جدیدی اضافه گردیده است.

وی با بیان اینکه کار اصلی امداد علاوه بر مجلس و دولت بر دوش مردم است عنوان کرد: شفافیت و اطلاع رسانی این کمیته اعتماد مردم را به اعنوان پشتوانه اصلی امداد افزایش می دهد.

فتاح با اشاره به اینکه بی تدبیری و رفتاربانکها باعث به وجود آمدن مشکلات معیشتی در جامعه میشود افزو: اگر نظام اقتصادی کشور مسیر صحیح طی کند بخش عمده ای از مراجعات به امداد مرتفع می شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار