زاهدان

سیستان وبلوچستان جوانترین استان کشور

مدیر کل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت:رتبه اول جمعیت جوان کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان،رضا راحت دهمرده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت:رتبه اول جمعیت جوان کشور به طوری که ۷۰درصد جمعیت استان زیر ۳۰سال سن دارند مربوط به این استان می باشد.

وی عنوان کرد:پایین ترین رتبه درسهم سالمندان کشور را نیز استان سیستان و بلوچستان دارد به طوری که ۳.۳درصد از جمعیت استان سالمند می باشند.

راحت دهمرده افزود:پایین ترین نرخ طلاق در کشورنیز مربوط به این استان است که معادل ۷درصد در هزار نفر بوده که این رقم در کشور ۲.۳می باشد .

وی در خصوص صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت:هم اکنون ۶۲ایستگاه باظرفیت روزانه ۳۷۱۰نفر قادر به ثبت نام کارت هوشمند ملی در سطح استان می باشند و همچنین از ابتدای آغاز طرح کارت هوشمند ملی در استان تا کنون 465 هزارو 967 درخواست کارت هوشمند ملی در سطح استان اخذ شده است که از این تعداد 250 هزار و510 کارت صادر و تحویل مراجعین شده است.

راحت دهمرده یکی از مهمترین اقدامات این اداره کل را رسیدگی به پرونده های فاقدین شناسنامه بوده که از سال ۹۲تا کنون تعداد 6هزار و295 هزار پرونده افراد بالای 18 سال در شوراهای تامین شهرستانها و هیات سه نفره در این اداره کل رسیدگی شده که حاصل تعیین تکلیف این پرونده ها صدور 20 هزار و408 شناسنامه جهت افراد و فرزندان بالای یکسال آن بوده است. امامتاسفانه مشکل عدیده در استان مربوط به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی می باشد که به دلیل عدم مراحل قانونی این ازدواج ها امکان صدور شناسنامه برای فرزندان آنان میسر نمی باشد.

وی اضافه کرد:این افراد جهت سیر مراحل قانونی به اداره کل اتباع امور خارجه استانداری مراجع نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.