سیستان وبلوچستان

صدور بیش از 88 هزار کارت هوشمند ملی دراستان

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ازصدور 88 هزار و 825 عدد کارت هوشمند ملی از ابتدای امسال تاکنون در استان خبرداد.

رضا راحت دهمرده درگفتگواختصاصی باخبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان گفت: 217 هزار و 618 درخواست کارت هوشمند ملی امسال در سیستان و بلوچستان اخذ و برای بیش از 88 هزار درخواست کارت صادر شده است.

وی با اشاره به روند اینترنتی نام نویسی و نوبت گیری کارت هوشمند ملی گفت: نام نویسی اولیه و نوبت گیری برای کارت هوشمند ملی تنها از طریق پایگاه اینترنتی www.ncr.ir انجام می شود و تمام افراد بالای 15 سال می توانند نسبت به نام نویسی کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

وی با اشاره به ظرفیت نوبت گیری کارت هوشمند ملی گفت: با توجه به حجم مراجعه کنندگان با همکاری اداره پست نسبت به راه اندازی ایستگاههای جدید نام نویسی کارت هوشمند ملی در محل ادارات پست استان اقدام شده است.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: همچنین با هدف رفاه حال مراجعان که صبح ها امکان مراجعه به ایستگاه ها را ندارند در شهرهای بزرگ شیفت عصر در ادارات پست راه اندازی شد تا مشکل مراجعان در این خصوص نیز رفع شود به طوری که هم اکنون روزانه 2 هزار و 765 نفر قادر به نام نویسی کارت ملی هوشمند در سطح استان هستند.

دهمرده خاطر نشان کرد: سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع امور هویتی کشور در یک طرح برنامه ریزی شده کارت هوشمند ملی را جایگزین کارت های شناسایی فعلی می کند که علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، کارت های جدید به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی این فرصت را فراهم می کنند تا افراد به شیوه ای امن وارد فضای دیجیتالی شوند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: صدور ، کارت ملی ، دراستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار