سمنان;

بانک‌های خصوصی تسهیلاتی در بخش رونق تولید پرداخت نکرده‌اند

با وجود در اختیار داشتن ۴۰ درصد منابع بانکی استان سمنان توسط بانک‌های خصوصی، این بانک‌ها تاکنون هیچ‌گونه تسهیلاتی در بخش رونق تولید پرداخت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان گفت : تعهداتی که سیستم بانکی و سایر نهادهای مربوطه در مورد طرح‌های کوچک و متوسط تولیدی پذیرفته‌اند باید انجام شود و از سوی دیگر باید از ظرفیت های درون استانی و سیاست های اقتصادی در راستای حمایت از تولید استفاده کرد و ما انتظار داریم تا بانک ها در تعهدات خود نسبت به بخش های تولیدی کوچک و متوسط اهتمام ۱۰۰ درصدی داشته باشند.

وی افزود: روی سخن ما البته نه تنها به بانک ها است بلکه سایر اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی نیز می بایست با همراهی مستمر در زمینه های مختلف تلاش وافر خود را به سمت رفع موانع تولید به کار گیرند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه جلسه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شعاری نیست عنوان کرد: برگزاری این جلسات باید کاربردی بوده خروجی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی نامه‌نگاری‌ها درباره مصوبات جلسه قبلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به حضور وزیر و معاونان وزارت اقتصاد انجام شده است، تصریح کرد: نامه‌نگاری‌ها خوب است؛ اما کافی نیست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی بنا نداریم جلسات سخنرانی و شعارگونه برگزار کنیم، اظهار داشت: نامه‌نگاری اداری کافی نیست و باید نتایج اقدامات را بررسی کنیم و تحقق تعهداتی که سیستم بانکی پذیرفته باید در این ستاد بررسی شود.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.