رسانه ملی در پاییز چگونه گذشت؟

رسانه ملی با تدارک برنامه‌های ویژه و ساخت آنها فصل رنگارنگی را برای مردم در پاییز رقم زد.

ساخت «کلاه قرمزی ۹۶» قطعی شد/تولید سریال پایتخت 5 قطعی شد/شهادت خبرنگار صداوسیما در حلب/ ژاله علو راوی «شکرستان» شدبه گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فصل رنگارنگ پاییز با همه خاطرات در میان مردم سپری شد که در این بین نقش برنامه‌های صدا و سیما برای گذراندن این روزها بسیار پررنگ‌ بود. در پاییز نیز مانند فصل‌های گذشته شاهد اتفاقات و برنامه‌های گوناگونی بودیم که در مورد هر یک از مهمترین و پر بیننده‌ترین برنامه‌ها مطالبی را ارائه خواهیم کرد:

*ساخت سریال 30 قسمتی توسط آهنج


مجموعه سریال «هست و نیست» به تهیه‌کنندگی محسن شایانفر و کارگردانی محمدرضا آهنج در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی قرار بود تولید شود و امین تارخ، شقایق فراهانی و بهاره افشاری هم برای بازی در این سریال قرار داد بسته بودند که آهنج از کارگردانی سریال انصراف داد.


*تدارک ویژه شبکه سوم سیما برای شب یلدا/ فرزاد حسنی مجری برنامه «حرف تو برف» شد

ویژه برنامه‌ای به نام «حرف تو برف» را برای شبکه سه تدارک شد و این برنامه به مدت چهار شب با اجرای فرزاد حسنی به روی آنتن شبکه رفت.


*چرا سريال طنز مهران غفوريان به شبكه نسيم رفت؟


پخش مجموعه تلویزیونی «همسایه ها» به شبکه نسیم موکول شده است.
 
سبط احمدی در این خصوص گفت :طبق درصد حداکثری مخاطبان شبکه نسیم و صحبت‌هایی که با آقایان مسعود صباح مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما، حسین کرمی مدیر شبکه نسیم و دكتر مرتضي میرباقری شد، تصمیم به پخش اين سريال از شبکه نسیم گرفتيم.

با توجه به پيشرفت 70 درصدی كار، پیش بینی ما برای پایان تصویربرداری اواخر دی ماه است.


*شهرام شاه حسینی جایگزین افخمی نیست


داود هاشمی گفت: ما تاکنون حدود 18 قسمت را ضبط کردیم و نسبت به پخش عقب هستیم. به همین خاطر قرار است شهرام شاه حسینی به گروه کمک کند و در کنار علیرضا افخمی به صورت دو گروه ضبط کنند تا بتوانیم سریال را در بهمن ماه پخش کنیم.


*تولید سریال پایتخت 5 قطعی شد


حبیب الله والی نژاد مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج ضمن اعلام این خبر ادامه داد: طی مذاکرات بعمل آمده سری پنجم سریال پایتخت با سرمایه گذاری سازمان اوج و با حضور گروه سازنده این سریال قطعی و پیش تولید کار نیز بلافاصله آغاز شده است.
 
مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان اوج افزود: در حال حاضر فیلمنامه «پایتخت 5» در حال نگارش است و به نظر می رسد فیلمبرداری این سریال حدود 4 ماه به طول بیانجامد. ضمن آن که در تلاش هستیم که فیلمبرداری کار را از بهمن ماه آغاز کنیم.
 
والی نژاد درباره لوکیشن های سریال نیز خاطرنشان کرد: فیلمبرداری بخشی از سریال در کشورهای بحرانی منطقه خواهد بود.
 
هم چنین مدیر مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه اوج، درباره سرنوشت سریال تاریخی «هنگام بیداری» و تلاقی آن با تولید سریال پایتخت تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های بعمل آمده پیش تولید «هنگام بیداری» همزمان با تولید سریال پایتخت ادامه خواهد داشت و پروژه مذکور متوقف نخواهد شد.

 
*بازگشت هرمز شجاعی‌مهر، علی ضیاء و رضا رشیدپور به تلویزیون

علی ضیاء پس از اجرای بلندمدت برنامه صبحگاهی «ویتامین سه»، این بار مدتی است که با «فرمول یک» از شبکه یک سیما مهمان خانه های مردم شده است.

همچنین رضا رشیدپور برنامه صبحگاهی شبکه سه را بر عهده گرفت و به تلویزیون برگشت.

هرمز شجاعی مهر مجری باسابقه رادیو و تلویزیون که چندی پیش به علت جراحی تیرویید از اجرا فاصله گرفته بود، با اجرای برنامه سیمای خانواده به تلویزیون برگشت.

*رضا حسین زاده در بیمارستان بستری شد

رضا حسین زاده، به دلیل مشکلات ناشی از جراحات شیمیایی در بیمارستان بستری شد


*بازیگر خنده بازار ازدواج خود را با بازیگر مشهور کره‌ای تایید کرد

بازیگر مرد ایرانی در خصوص انتشار خبر ازدواج خود با بازیگر مشهور کره‌ای گفت: خبر ازدواجم صحت دارد.


*ارائه 11بخش خبری در رادیو اربعین/ پخش گزارش‌های مردمی در ایام حضور زائران

رضا کوچکزاده در خصوص پخش رادیو اربعین گفت: رادیو اربعین که از روز اول آبان مصادف با بیستم محرم به صورت رسمی كار خود را آغاز کرد سعی می کند با توجه به ماموریت و رویکرد اطلاع رسانی این شبکه بازتاب دهنده خدمات کلیه دستگاه‌ها و نهادهای خدمات‌رسان به زائران باشد و نكات لازم در این سفر معنوی را نیز در قالب اخبار و گزارش های مختلف اطلاع‌رسانی كند.

وی ادامه داد: برای اطلاع رسانی بهتر  11 بخش خبری شامل چهار بخش مشروح و هشت بخش غیرمشروح و یا همان خبرهای کوتاه  در این شبکه ارائه می شود. پخش 24 ساعته رادیو اربعین با ارائه نکات لازم برای زائران به صورت خبر، گزارش و گفت و گو، سخنرانی ها ،میان برنامه ها و پخش احکام زیارت و آداب آن با مباحث کارشناسی صورت می گیرد.  


*
آغاز برنامه چشم شب روشن  با اجرای محمد صالح علا


«چشم شب روشن» برنامه ای است که با حفظ محتوای برنامه های نقد، در حوزه های  فیلم و تئاتر و ادبیات با اجرای محمد صالح اعلا که روی آنتن رفت

مجله شبانه «چشم شب شب روشن» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که به تهیه‌کنندگی  امیر قمیشی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش می شود.


*
جزئیات نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیو و تلویزیون تشریح شد


امسال نوزدهمین دوره این جشنواره ۳۰ آذرماه تا ۲ دی ماه در اهواز و با میزبانی استانداری خوزستان و سایر نهادها و دستگاه های استان ها و صدا و سیمای مرکز خوزستان برگزار می شود.

معاون امور استانها با اشاره به حضور آثار و تولیدات استانها در این جشنواره در ۵ بخش عنوان کرد: کل آثار مورد بررسی قرار گرفته یک هزار و ۵۷۵ اثر بوده است که از این میان ۳۴۱ اثر در حوزه سیما، ۴۴۰ اثر در حوزه صدا، ۴۴۳ اثر در حوزه خبر، ۲۶۰ اثر در حوزه موسیقی و شعر و ۹۱ اثر در حوزه پژوهش بوده است.

وی اضافه کرد: ۶۰ نفر از استادان، صاحبنظران، مدیران باسابقه و حرفه ای در مدت ۴۵ روز این آثار را بررسی کرده اند. قرار است مراسم افتتاحیه جشنواره شامگاه سه شنبه ۳۰ آذرماه برگزار شود که در آن از بعضی چهره ها و هنرمندان استان خوزستان و همچنین جمعی از خانواده های شهدا تقدیر می شود.


*
لوکیشن‌های سریال سیروس مقدم انتخاب شد


لوکیشن‌های سریال تاریخی «هنگام بیداری» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد پس از بررسی‌های انجام شده توسط عوامل این سریال، مشخص شد.

این پروژه که نخستین سریال تاریخی سازمان هنری رسانه‌ای اوج محسوب می‌شود، در حال حاضر در مرحله انتخاب و تکمیل لوکیشن قرار دارد. در این مرحله بعد از بازدید تهیه کننده و کارگردان فیلم از شهرهای مختلف کشور، شهرهای بوشهر، شیراز، دلوار، قزوین و تهران به عنوان لوکیشن‌های اصلی این سریال انتخاب شدند.

هم اکنون تیم صحنه زیر نظر عباس بلوندی در حال بازآرایی و تکمیل لوکیشن‌های انتخاب شده، هستند.

سریال تاریخی «هنگام بیداری» عنوان پروژه الف ویژه‌ای است که توسط سازمان هنری رسانه¬ ای اوج به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد در حال پیش تولید نهایی است و قرار است به موضوع مقاومت مردم جنوب کشور در برابر استعمار انگلیس در ۱۰۰ سال قبل بپردازد.


*
شب کوکی‌ها از دی ماه با «آوا نو» می‌آیند/ حضور ارکستر زنده


باربد بابایی کارگردان هنری برنامه «شب کوک» از آغاز پخش برنامه جدیدی با نام «آوا نو» که شباهت هایی با «شب کوک» دارد در دی ماه خبر داد و در این خصوص  گفت: برنامه موسیقایی «آوانو» در مرحله پیش تولید است و فکر می کنم اگر مشکلی پیش نیاید دی ماه روی آنتن شبکه «نسیم» خواهد رفت.

وی درباره تفاوت هایی که این برنامه با «شب کوک» خواهد داشت، عنوان کرد: تغییرات در برنامه زیاد خواهد بود از جمله اینکه آیتم های مختلفی را اضافه و برخی را هم حذف کرده‌ایم. همچنین انتخاب شرکت کنندگان تا مرحله فینال نسبت به سال گذشته تغییر داشته که تلاش ما در بهتر شدن برنامه بوده است و امیدواریم مخاطبان هم این احساس را داشته باشند. از طرفی سال گذشته در برنامه «شب کوک» ارکستر زنده برای نواختن آثار نداشتیم ولی قصد داریم در برنامه جدید این بخش را هم اضافه کنیم.


*
ساخت «کلاه قرمزی ۹۶» قطعی شد/ پخش از شبکه ۲ سیما


عوامل سازنده برنامه «کلاه قرمزی» ساخت سری جدید این مجموعه را به زودی برای پخش نوروز ۹۶ از شبکه دو سیما آغاز می کنند.

کلاه قرمزی از عروسک هایی است که با  چند نسل از  مخاطبان سیما همراه بوده است و همه ساله با اتفاقات تازه‌ای به تلویزیون می‌آید. این مجموعه سال گذشته به دلیل مسایل مالی شبکه دو سیما به تولید نرسید.

«کلاه قرمزی» به تهیه کنندگی حمید مدرس و کارگردانی و اجرای ایرج طهماسب نوروز امسال از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.


*
شبکه‌های رادیویی در تمامی استان‌ها تصویری می‌شوند

دارابی در نشست شورای مدیران معاونت امور استان‌ها با اشاره به استقبال خوب مخاطبان در مناطق مختلف کشور از شبکه‌های رادیویی اظهار کرد: مردم هر استان با توجه به فرهنگ و سنت‌های خود، علاقه‌مند به استفاده از شبکه‌هایی هستند که با زبان، لهجه و گویش خود آن‌ها اقدام به پخش برنامه می‌کند.

وی افزود: استقبال از برنامه‌های جذاب رادیویی، موسیقایی و حتی نمایش‌های رادیویی با لهجه و گویش مناطق مختلف، گویای تمایل بالای مخاطبان به دیدن و شنیدن برنامه‌هایی با زبان بومی است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه توجه و تعامل با مخاطبان شبکه‌های رادیویی در دستور کار این معاونت قرار دارد گفت: بر این اساس راه‌اندازی رادیو نما یا همان رادیو تصویری در اولویت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: رادیو نما در راستای ارتباط بیشتر با مخاطبان و بهره‌مندی آن‌ها از محتوای کاربردی‌، به زودی و به همت معاونت امور استان‌های رسانه ملی در تمامی استان‌ها راه اندازی می‌شود.


*
دختر شهید بابایی خاطرات همرزمان پدر را به تصویر می‌کشد


سلما بابایی کارگردان و تهیه کننده مجموعه «دیدار در آشیانه» گفت: «دیدار در آشیانه» یک مجموعه مستند ترکیبی است که با محوریت نوجوان و خاطرات خلبانان دوران دفاع مقدس ساخته می شود.

در قسمت های مختلف این مجموعه گروهی از نوجوانان در آشیانه هواپیماهای شکاری و بمب افکن و در کنار خلبانانی که در سال های دفاع مقدس هدایت آنها را برعهده داشته اند، قرار می گیرند و سوالات خود را از آنها می پرسند و از همین روست که رنگ و بوی پاسخ ها نیز کاملا متناسب با ذهن نوجوان می شود.

کارگردان «دیدار در آشیانه» تاکید کرد: فضای ایجاد شده بین خلبانان دفاع مقدس و نوجوانان امروز در میان مجموعه های تلویزیونی بی سابقه است و به گونه ایست که پیش بینی می کنیم ارتباط گیری رده سنی نوجوان با این برنامه بسیار موفقیت آمیز باشد.

ضبط ۲۶ قسمت «دیدار در آشیانه» به پایان رسیده است و هم اکنون در مرحله تدوین و صداگذاری است. مجموعه تلویزیونی «دیدار در آشیانه» به سفارش مرکز اوج کودک و نوجوان و برای پخش در شبکه امید تهیه شده است و به زودی در کنداکتور پخش شبکه قرار می گیرد.

مجموعه تلویزیونی «دیدار در آشیانه» به تهیه کنندگی و کارگردانی سلمی بابایی و ونداد دوشن در شهریور و مهر ماه ۱۳۹۵ تولید شده است.

سلمی بابایی تنها دختر شهید عباس بابایی فرمانده فقید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که از سال ۹۳ فعالیت خود را در صنعت سینما و عرصه کارگردانی آغاز کرده است.


*
«خنداننده شو» مسابقه جدید «خندوانه» شد


فصل چهارم «خندوانه» همزمان با شب یلدا از شبکه نسیم پخش می شود و از نکات مهم در سری جدید این برنامه، برگزاری مسابقه «خنداننده شو» برای انتخاب بهترین خنداننده از میان مردم است.

در این مسابقه هرشخص می تواند یک استندآپ کوتاه اجرا کرده و آن را به برنامه ارسال کند.

این مسابقه در دو مرحله داوری شده و در نهایت ١٦ منتخب در استودیوی «خندوانه» به رقابت می پردازند. جزییات بیشتر این مسابقه همزمان با پخش فصل چهارم به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

اولین قسمت از این برنامه سه شنبه شب ۳۰ آذرماه روی آنتن شبکه نسیم می رود. گفته می‌شود در قسمت اول عروسک جناب‌خان حضور ندارد. البته قرارست عروسک‌های جدید در برنامه حضور یابند


*
پژمان جمشیدی مقابل دوربین یک سریال جدید

 
پژمان جمشیدی در سریال «نفس» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان مقابل دوربین رفت.

تصویربرداری این سریال که از نیمه گذشته است، با حضور بازیگران جدید ادامه دارد و پژمان جمشیدی آخرین بازیگری است که تا این لحظه به پروژه پیوسته است.

این بازیکن سابق تیم پرسپولیس که پیشتر در سریال «پژمان» بازی کرده است، این عرصه را با بازی در فیلم‌های سینمایی و سپس تئاتر به صورت جدی‌تری ادامه داد و حالا به عنوان یکی از شخصیت‌های سریال «نفس» همکاری با سامان را نیز تجربه می‌کند.

«نفس» پس از سریال‌هایی چون «ارمغان تاریکی» و «پروانه» سه‌گانه جلیل سامان را کامل می‌کند و یک درام پیچیده است که در بستر وقایع سیاسی قبل و بعد از انقلاب روی می‌دهد.


*
علی مطهری به پشت‌صحنه «معمای شاه» رفت

علی مطهری با حضور در پشت صحنه مجموعه تاریخی «معمای شاه»، از نزدیک در جریان ضبط سکانس‌های مربوط به شخصیت شهید مطهری، شهید بهشتی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قرار گرفت.

مجموعه «معمای شاه» که این روزها در سراشیبی ساخت خود قرار دارد، تا دو هفته دیگر به پایان می‌رسد.

سکانس‌های مربوط به پیغام امام (ره) به شهید مطهری و ابلاغ آن به شهید بهشتی و آیت‌الله رفسنجانی در لوکیشن خانه شهید مطهری تصویربرداری شد و علی مطهری از نزدیک شاهد ضبط این سکانس‌ها بود. این نماینده مجلس که پیش از این هم به پشت صحنه «معمای شاه» رفته بود، برای لحظاتی با رسول توکلی، بازیگری که نقش شهید مطهری را بازی می‌کند به گفت‌وگو نشست.


*
شهادت خبرنگار صداوسیما در حلب


خبرنگار صداوسیما بر اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر، به شهادت رسید.

محسن خزائی، خبرنگار اعزامی خبرگزاری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، عصر امروز در منطقه عملیاتی حلب سوریه به شهادت رسید.

شهید خزایی بر اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر به شهادت رسید.

همچنین تامر صندوق، تصویربردار خبرگزاری صداوسیما هم از ناحیه کتف زخمی شده و هم اکنون در بیمارستان بستری است.

گروه خبری خبرگزاری صدا و سیما به همراه سایر رسانه ها برای پوشش آخرین وضع میدان نبرد و پیشروی رزمندگان در منطقه منیان در غرب شهر حلب حضور داشت که تروریست ها با خمپاره این گروه را مورد حمله قرار دادند.


*یک سریال جدید از شبکه سه


مجموعه تلویزیونی «ماه و پلنگ» به کارگردانی احمد امینی از شنبه 15 آبان ماه روی آنتن شبکه سه سیما قرار می گیرد.

این سریال تلویزیونی به تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب کاری از گروه فیلم و سریال  شبکه سه سیماست که سعید مطلبی در 35 قسمت 45 دقیقه‌ای نگارش آن را بر عهده داشته است.

این سریال چند شخصیت اصلی دارد؛ امیرمحمد زند در نقش فریدون و ویدا جوان در نقش کتایون دختر عموی او مقابل یکدیگر بازی می‌کنند و بخشی از داستان عاشقانه این سریال را تشکیل می‌دهند.

«ماه و پلنگ» از آن دسته سریال‌هایی است که تا نیمه آن در زمان گذشته (پنج سال پیش) سیر می‌کند و بعد از قسمت ۱۶ قصه‌ها در زمان حال روایت می‌شوند.


*آغاز پخش برنامه مهران مدیری با حضور ابتکار

مجموعه تلویزیونی «دورهمی» به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی مشترک حمید رحیمی نادی و هاشم رضایت پس از وقفه‌ای یک ماهه از پنجشنبه شب ساعت ٢٣ و به صورت سه شب در هفته (پنجشنبه، جمعه و شنبه شب‌ها) مجددا روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.


*سریال نوروزی شبکه دو بزودی کلید می‌خورد


مجموعه تلویزیونی «مرزخوشبختی» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده و به تهیه‌کنندگی مهران رسام شنبه هفته آینده در شهر محلات کلید می‌خورد.

«مرز خوشبختی» در ۱۵ قسمت ویژه ایام نوروز ۹۶ در شبکه دو تولید خواهد شد. این سریال پنجمین همکاری مهران رسام با سهیلی‌زاده در مقام تهیه‌کنندگی است.

در خلاصه داستان سریال آمده است: به طلا و تلاش و عشق ... جوان و گُل و گِل ... همه چیز از یک وسوسه شروع می‌شود و به یک وسوسه ختم می‌شود. از رفاقت شروع می‌شود و به رفاقت می‌رسد. داستان‌ مرزخوشبختی داستان انتخاب‌هاست. دوراهی‌ها. زمانی که بر لب مرز ایستاده‌ای. یکسو شاید خوشبختی است و در سوی دیگر هم شاید خوشبختی. انتخاب با توست. و انتخاب نهایت خوشبختی است.


*ژاله علو راوی «شکرستان» شد


مجموعه جدید «شکرستان» در ۱۰۰ قسمت ۲ دقیقه‌ای با روایت ژاله علو در مرکز صبا تولید می‌شود.

سری جدید «شکرستان» به کارگردانی محمدرضا فخرایی زاده و تهیه کنندگی جواد فرحانی با موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید ملی به زودی از شبکه‌های تلویزیون به روی آنتن می‌رود.

این مجموعه که با تکنیک کات اوت ساخته می‌شود قصد دارد مردم را با کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی آشنا کند و سپس به آنها آموزش دهد که برای ایجاد تحول در چرخه اقتصادی کشور از کالاهای ایرانی استفاده کنند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار