تور ایرانی تنیس روی میز ؛

برگزاری نخستین تور ایرانی بانوان با شرایطی متفاوت!

نخستین تور ایرانی تنیس روی میز بانوان کشور در شرایطی متفاوت با آقایان به میزبانی شهر صحنه استان کرمانشاه آغاز شد.

برگزاری نخستین تور ایرانی بانوان با شرایطی متفاوت!به گزارش خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین رقابت های تور ایرانی تنیس روی میز بانوان امروز با حضور 43 بازیکن از 12 استان کشور در شهر صحنه استان کرمانشاه آغاز شد و نفرات برتر کشور در یک سیستم کاملا نوین و متفاوت با گذشته به میدان مسابقه رفتند .

رقابت های تور ایرانی در بخش آقایان و بانوان به نوعی جایگزین رقابت های دسته برتر ، دسته یک ، دسته دو و دسته سوم کشور شده است که با توجه به سیاست های فدراسیون برای برگزاری مسابقات داخلی با کیفیت بهتر و شبیه سازی رقابت های بین المللی  برگزار می شود.

پیش از این 2 تور ایرانی دیگر البته برای آقایان در استان های اصفهان و شیراز برگزار شده بود .

مسئولان فدراسیون تنیس روی میز معتقدند که با برگزاری منظم این رقابت ها در سال علاوه بر آن که باعث توسعه این رشته در سایر استان های کشور می شوند می توانند شرایطی را به وجود بیاورند تا همه بازیکنان در استان ها هم از نزدیک شاهد رقابت های بهترین های ایران باشند و هم خودشان با آن ها رقابت کنند .

ناگفته نماند که جوایز تور های ایرانی بسیار متفاوت با جوایز دیگر رقابت ها است و علاوه بر آن که فدراسیون جوایز نقدی را در نظر گرفته است  حامیان مالی هم به روش های مختلف از نفرات برتر تقدیر خواهند کرد . 

حتی از این پس قرار است شرایطی مهیا شود تا استان های مختلف تنها با استفاده از حامیان مالی اقدام به برگزاری این رقابت ها کنند . همچنین شنیده ها حاکی از آن است که احتمالا  تنها بازیکنانی بتوانند در لیگ ها حاضر شوند که سابقه حضور در تور های ایرانی را دارند.

تور های ایرانی علاوه بر تمام نکات گفته شده محاسن دیگری هم دارد که از جمله آن می توان به تاثیر امتیاز های آن در رده بندی بازیکنان و دعوت به تیم ملی اشاره کرد. با این حال از آن جایی که این رقابت ها روز های نخست خود را طی می کند کم و کاستی هایی هم  دارد که البته با گذشت زمان می تواند بر طرف شود .

آخرین تور ایرانی که به میزبانی استان اصفهان و هیات تنیس روی میز این شهر در بخش آقایان برگزار شد نزدیک به 170 بازیکن را میزبانی می کرد .

43 بازیکن خانم که راهی صحنه کرمانشاه شده اند در 9 گروه به مصاف یکدیگر می روند اما نکته جالب آن است که از جمع 32 بازیکن برتر کشور تنها 18 نفر در این تورنمنت شرکت کرده اند و از بقیه بازیکنان خبری نیست ، 25 بازیکن حاضر دیگر در این رقابت ها هم بازیکن آزاد محسوب می شوند به همین دلیل حتی جوایز در نظر گرفته شده هم کمتر از تور ایرانی آقایان است و در مجموع برای 4 نفر برتر مبلغ 5 میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است. البته نا گفته نماند که این نخستین تور ایرانی بانوان است و پیش از این هم در بخش آقایان و در نخستین تور که به میزبانی شیراز برگزار شد شرایط مشابهی وجود داشت.

به هر حال امید می رود تا فدراسیون همان طور که در این چند وقت توجه خوبی به بخش مسابقات داشته است در آینده هم نگاه ویژه تری را به تور ایرانی بانوان و مسابقات مختص بانوان داشته باشد تا هم این رشته  رشد بهتری را تجربه کند و هم شرایطی که حالا برای تشکیل یک تیم ملی فدرتمند و جوان گرایی صورت گرفته است تقویت شود. نباید فراموش کرد که بانوان ایرانی این روز ها با افتخار آفرینی های خود در رقابت های بین المللی اثبات کرده اند که شایسته نگاه ویژه تر مسئولان ورزش کشور هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار