ساری؛

سوء استفاده سارق از گوشی تلفن همراه

کارآگاهان سایبری پلیس فتا مازندران شخصی را که با سرقت گوشی افراد اقدام به انتشار تصاویر خصوصی آنها در شبکه‌های اجتماعی می کرد را دستگیر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا مازندران گفت: زنی با مراجعه به این پلیس اعلام کرد دو ماه قبل گوشی تلفن همراهش در یک درگیری سرقت شد و مدتی است شخص ناشناسی با یکی از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی اقدام به ارسال پیام و سوء‌استفاده از تصاویر شخصی اش کرده است.

سرهنگ محمدنژاد با بیان اینکه کارآگاهان پلیس فتا استان با بررسی های فنی و اطلاعاتی متهم را شناسایی و ودر یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند، افزود:متهم پس از حضور در این پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و گفت: گوشی همراه شاکیه را در ازدحامی که بر اثر یک درگیری رخ داده بود سرقت و اقدام به سوء استفاده از اکانت شبکه اجتماعی شاکیه کرده است.

متهم پس از تکمیل تحقیقات، جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران با بیان اینکه تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در گوشی‌های همراه و یا رایانه‌های که متصل به اینترنت هستند ذخیره نکنید، به کاربران توصیه کرد با قرار دادن رمز پین گوشی و همچنین رمز گذاری برروی فایل‌های خود در تلفن همراه‌ و همچنین قرار دادن پسورد بر روی اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی که بر روی گوشی هوشمند نصب می‌باشد، مانع از دستیابی افراد سودجو به اطلاعات آن گردید.

وی افزود: مراقب عکس‌ها و تصاویر خصوصی خود بوده و به هیچ عنوان عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار