اهواز؛

اختصاص نشان حلال به واحد های تولیدی

مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: برای تأمین کردن مواد غذایی حلال در جامعه و رعایت چارچوب دستورالعمل‌های مختلف کاربرد نشان حلال به واحدهای تولیدی اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز رضا دهدشتی‌زاده مدیرکل استاندارد استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعیت یک میلیارد و 800 میلیونی مسلمانان جهان تقاضای زیادی را برای غذاهایی که با رعایت اصول اسلامی تهیه شده باشد را شکل داده‌اند، بدیهی است که کشور ایران با توجه به ظرفیت بالا و تنوع غذایی کم نظیر خود می‌تواند سهم قابل توجهی از این بازار را کسب نماید.

وی گفت: به دلیل ارتقاء دادن سطح اطمینان و اعتماد از تحقق احکام اسلامی برای تأمین کردن مواد غذایی حلال در جامعه و رعایت چارچوب دستورالعمل‌های مختلف کاربرد نشان حلال به واحدهای تولیدی اختصاص داده شود.

مدیرکل استاندارد استان خوزستان افزود: تولید کنندگان به لحاظ شرعی موظف به رعایت استاندارد هستند و نظارت بر اجرای صحیح دستورالعمل‌های مربوط به کشتارگاه‌ها در هر واحد بر عهده مسؤولان کنترل کیفیت تائید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد است.

دهدشتی‌زاده تصریح کرد: دوره آموزشی «مبانی فنی و فقهی کشتار طیور» با همکاری مرکز آموزشی همکار کامیاران پردازش و توسط حجت‌الاسلام دغاغله نماینده ولایت فقیه در سازمان جهادکشاورزی خوزستان برای تعدادی از مسؤولان فنی کشتارگاه طیور خوزستان برگزار شد.

وی بیان داشت: موضوعات این دوره شامل تعریف غذای حلال، ویژگی‌های غذا در اسلام، غذا در قرآن، غذا در روایات، استاندارد غذای حلال، دستورالعمل صدور تجدید، تعلیق، رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشان حلال و... است.

دهدشتی‌زاده در پایان گفت: با توجه به اینکه سازمان ملی استاندارد مرجع ذی‌صلاح و قانونی در رابطه با اجرای این استاندارد بوده، امید است با نظارت بر کل فرآیند انجام الزامات این استاندارد و تلاش برای نهادینه کردن آن، فرصت رشد و شکوفایی صنایع غذایی کشور فراهم آید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.