قم؛

جشنواره غذای حلال بهمن ماه در قم برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: جشنواره غذای حلال استان بهمن ماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ معصومه ظهیری در جلسه جشنواره غذای حلال که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشنواره غذا در استان اظهار کرد: پیش از این هم جشنواره‌هایی برای غذای سالم و مشاغل خانگی با همکاری دستگاه‌های مختلف در استان قم برگزار شده بود.
 
وی ادامه داد: غذا و آشپزی منحصر به بانوان نیست و مردان هم می‌توانند در جشنواره غذای حلال استان قم شرکت کنند. این جشنواره در بهمن ماه برگزار می‌شود و در جشنواره به دنبال نشان دادن ظرفیت غذای حلال هستیم، همچنین در جشنواره غذای حلال ایجاد یک فضای شاد هم دنبال می‌شود.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: در جشنواره غذای حلال می‌توانیم غذاهای ساده، آسان و پرکیفیت را هم به خانواده‌ها آموزش بدهیم، در این جشنواره می‌توانیم که عرضه، آموزش و فعالیت عام المنفعه را در کنار یکدیگر داشته باشیم.
 
ظهیری با اشاره به غذاهای عرضه شده در جشنواره غذای حلال اظهار کرد: ابتدا قصد داشتیم که در این جشنواره تنها غذاهای ایرانی عرضه شود، ولی با توجه به ظرفیت‌هایی که در جامعه المصطفی وجود دارد، غذاهای ملل مختلف را هم در جشنواره غذای حلال عرضه می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: جشنواره غذای حلال باید با محوریت غذاهای شهر قم باشد، در ادامه هم باید این جشنواره به غذاهای ایران و ملل دیگر بپردازد، اصل این جشنواره بر مسابقه نیست، بلکه هدف آن عرضه غذاهای سالم و طبیعی و معرفی آن به خانواده‌ها است.
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: باید در جشنواره غذای حلال، بحث صدور این نوع غذاها به خارج از کشور را هم مدنظر قرار بدهیم، همچنین در این جشنواره امکان ارائه آثار مکتوب و مقالات در زمینه غذای حلال وجود دارد.
 
ظهیری با اشاره به تمهیدات برای برگزاری جشنواره غذای حلال استان قم اظهار کرد: جلسات برای برگزاری مناسب این جشنواره ادامه دارد، در جلسات بعدی در خصوص زمان دقیق و مکان برگزاری جشنواره غذای حلال با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی تصمیم‌گیری می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته جشنواره‌های غذا در استان قم برگزار شد و این جشنواره‌ها انگیزه‌ای را برای برگزاری جشنواره غذای حلال در استان ایجاد کرد. دستگاه‌های مختلف استان هم برای مشارکت در این جشنواره اعلام آمادگی کردند و شاهد حضور نمایندگان این دستگاه‌ها در جلسات جشنواره غذای حلال هستیم.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: قم ، برگزاری ، جشواره ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار