اصفهان؛

نشست‌های دو سالانه هنر معاصر صلح روی کاغذ برگزار شد

مجموعه نشست‌های پژوهشی دومین دو سالانه هنر معاصر صلح روی کاغذ، با هدف گفتمان سازی و وحدت میان هنرمندان برای خلق آثار در حوزه صلح برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، هنر، همواره مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مؤلفه در زندگی اجتماعی انسان‌ است؛ اکنون، مجموعه «فرهنگ صلح» در نظر دارد از دیدگاهی غیرسیاسی، با برگزاری نمایشگاه‌ها، نشست‌ها و دعوت از اصحاب تفکر شرایط گفتمان صلح را فراهم سازد.

مجید عباسی فراهانی نمایشگاه دومین دو سالانه هنر معاصر که به همت موزه هنرهای معاصر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان ایجاد شده، اظهار کرد: این پروژه از سال 1393 آغاز به کار کرد؛ اگرچه پیش از آن نمایشگاه‌های انفرادی و جمعی در گالری‌های مختلف برپا شده بود اما آنچه در مضمون کیفی به دنبال اش بودیم مورد غفلت مانده بود.

وی ضمن اشاره به پروژه قشم در سال 1392 با ارائه آثار 45 هنرمند که با برگزاری کارگاه همراه بوده، افزود: آن زمان با کمبود فستیوال‌هایی که توان تمرکز بر روی برخی موضوعات در برنامه‌های کوتاه مدت و به مرور زمان بلندمدت داشته باشند، روبرو بودیم که لازمه آن اقدامی در این زمینه در نقاط مختلف کشور حتی روستا و مناطق بود.

کیوریتور و بانی نمایشگاه دومین دو سالانه هنر معاصر از اولین دوره دو سالانه هنر معاصر در سال 1393 با حضور 53 هنرمند از 22 کشور خبر داد و تصریح کرد: در این دوره آثار هنرمندان کشورهایی همچون عربستان، فلسطین، سوریه و دیگر کشورها دیده می‌شد که در کنار هم تبدیل به یک نمایشگاه بزرگ شد.

وی در رابطه با نمایشگاه صلح روی کاغذ ادامه داد: نمایشگاه فعلی با تغییر نام به دو سالانه هنر معاصر و همکاری 15 گالری از تمام نقاط کشور کار خود را آغاز کرده که در حال حاضر 150 هنرمند در آن مشارکت دارند که از این تعداد 60 هنرمند خارجی از 30 کشور از جمله ویتنام، هند، پاکستان و آمریکا هستند.
عباسی فراهانی در خصوص هدف از برگزاری دوره‌های دو سالانه هنر معاصر (صلح روی کاغذ) تصریح کرد: زمانی که تصمیم داریم چیزی را مکتوب کنیم، آن را یادداشت می‌کنیم و هدف ما از انتخاب موضوع صلح روی کاغذ، گفتمان سازی و وحدت میان هنرمندان برای خلق آثار در این حوزه بود.

وی ادامه داد: البته این نمایشگاه در برخی نقاط، نگاه انتقادی به مقوله صلح داشت؛ چرا که معنای واقعی صلح در جهان اجرا نشده، صلح روی کاغذ به معنای همان قرار داد و تأکید بر اجرایی و گفتمانی شدن مقوله صلح است که البته هدف برگزارکنندگان تنها برگزاری نمایشگاه نیست و امیدواریم به نمایشگاه ختم نشود.

کیوریتور و بانی نمایشگاه دومین دو سالانه هنر معاصر اظهار کرد: دومین دوره دو سالانه هنر معاصر در مدت 18 ماه در شهرهای مختلف کشور به نمایش گذاشته شده که با توجه به بین‌المللی بودن پروژه به نظر می‌رسد به اهداف خود نزدیک و خلاء حاصل از نبود نمایشگاه‌های این چنینی در کشور را پر کرده است.

مجموعه نشست‌های پژوهشی دومین دو سالانه هنر معاصر صلح روی کاغذ، در حاشیه این نمایشگاه در 24 و 25 آذرماه ساعت 16 تا 19 در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.