یاسوج؛

افزایش آمار طلاق توافقی در استان

معاون اجتماعی دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: طلاق توافقی در مقایسه هفت ماه اول امسال با مدت مشابه سال گذشته 3.5درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ معاون اجتماعی دادگستری کل استان در چهارمین جلسه پیشگیری از وقوع جرم گفت: طلاق توافقی در مقایسه هفت ماه اول امسال با مدت مشابه سال گذشته 3.5درصد افزایش یافته و به 731 مورد رسید.

الماس گشتاسبی افزود: همچنین طلاق به درخواست زوجه در هفت ماهه امسال به 455 مورد رسید که همین میزان در سال گذشته 379 مورد بوده است.


وی ادامه داد: مطالبه مهریه نیز 1341 مورد در سال جدید بوده که این میزان در سال گذشته 912 مورد بود.


معاون اجتماعی دادگستری کل استان گفت: میزان طلاق در سال 91 از 1007 مورد به 1410 مورد در سال 94 رسیده است و ازدواج از 8934 مورد در همان سال به 6931 مورد در سال جدید رسیده که این میزان در حدود دو هزار مورد کمتر شده است.


الماس گشتاسبی افزود: در سال گذشته 173 نفر ازدواجشان به یک سال هم نرسید و از سال 91 تا پایان سال 94، در مورد 655 نفر طول مدتی که زیر سقف زندگی کردند کمتر از یک سال بوده است.


وی ادامه داد: همچنین در این چهار سال طول مدت ازدواج 1340 نفر کمتر از دو سال بود.


معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: شش واحد مشاوره در استان شناسایی شده است که تصمیم گرفته شد، کل پرونده های طلاق قبل از صدور رای به این کانون ها ارجاع داده شود.



انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.