یاسوج؛

117 هزار قرص آهن بین دانش آموزان گچساران توزیع شد

مسئول تغذیه مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران گفت: 117هزار عدد قرص آهن و ویتامین D بین دانش آموزان مقاطع اول و دوم متوسطه این شهرستان توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ حیدر دارابی اظهار داشت: 72 هزار عدد قرص فرفولیک (آهن) و 45 هزار عدد ویتامین (D) از این میزان توزیع شده است.

وی گفت: این تعداد قرص بین چهار هزار و 800 دانش آموز گچسارانی توزیع شد.

مسئول تغذیه مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران گفت: بیماری کم خونی در اثر کمبود آهن رخ می دهد که یکی از معضلات بهداشتی سالیان اخیر در کشور است.

دارابی ادامه داد: اختلالات خلق و خوی، اختلال در جذب، استرس، تغذیه نامناسب، بیماری های انگلی و مصرف چای قبل و بعد از غذا عواملی هستند که سبب کاهش جذب آهن در بدن می شوند.

وی تصریح کرد: کاهش یادگیری و مستعد شدن بدن برای ابتلا به بیماری های عفونی از عوارض شایع کمبود آهن است.

مسئول تغذیه مرکز بهداشت شهید علیزاده گچساران افزود: این طرح با کمک آموزش و پرورش در طول 16 هفته، هر هفته یک قرص برای مصرف دانش آموزان در نظر گرفته شده به امید اینکه با مصرف آن از بروز بیماری ها پیشگیری شود.

وی گفت: آهن یکی از فاکتورهای است که در خون سازی و تولید گلبول های قرمز نقش اساسی ایفا می کند.

دارابی اظهار کرد: سال جاری با توجه به اهمیت مصرف ویتامین(D) برای پیشگیری از نرمی و پوکی استخوان، تمام دانش آموزان دختر و پسر مدارس زیر مجموعه این مرکز بهداشت در مقاطع اول و دوم متوسطه، ماهانه یک قرص مگادوز دریافت می کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.