کرمانشاه؛

کاهش 88 درصدی بارندگی‌های امسال

معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش 88 درصدی بارندگی‌های امسال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش 88 درصدی بارندگی‌های امسال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از امشب برف و باران در استان خواهیم داشت.

علی‌محمد زورآوند از ورود سامانه بارشی به جو استان از اواخر امروز (28 آذر) خبر داد و گفت: این سامانه تا روز سه‌شنبه 30 آذرجو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: فعالیت این سامانه ناپایدار در جو استان باعث کاهش دما و بارش برف و باران خواهد شد.

معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه بارش برف در شهر کرمانشاه را نیز محتمل دانست و تصریح کرد: انتظار داریم بیشترین فعالیت این سامانه در منطقه اورامانات و طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه باشد.

زورآوند میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را نیز 38.2 میلی‌متر اعلام کرد و یادآور شد: این عدد در مدت مشابه سال گذشته 320 میلی‌متر و در دوره بلندمدت 133 میلی‌متر بوده است.

به گفته این مسئول، نسبت به سال گذشته 88 درصد و نسبت به بلندمدت 70 درصد کاهش بارندگی در استان داشتیم.

وی بیشترین بارش امسال استان را نیز از پاوه و به میزان 137.2 میلی‌متر دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین ارتفاع برف را نیز از "گواور" و به میزان هفت سانتی‌متر و همچنین از پاوه به میزان پنج سانتی متر داشتیم.

معاون پیش‌بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص کمترین دمای ثبت شده استان نیز افزود: سردترین دما را در تاریخ پنجم آذر و از اسلام آبادغرب با 14.9 درجه سانتی‌گراد زیر صفر داشتیم و در همین مدت دمای 13.6 درجه سانتی‌گراد زیر صفر از کنگاور و 12.8 سانتی‌گراد زیر صفر از سنقر نیز به ثبت رسیده است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار