اردبیل؛

احداث باغ در ۵۰۰ هکتار از اراضی شیب دار استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از احداث باغ در ۵۰۰ هکتار از اراضی شیب دار این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به آب در حوزه کشاورزی با اعلام این خبر افزود: مجموع پتانسیل بالقوه منابع آبی استان 3 میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب است که با در نظرگرفتن راندمان ۴۲ درصد آب مورد استفاده از منابع آبی، حدود یک میلیارد و ۳۶۸ میلیون متر مکعب برآورد می شود.

وی گفت: مهم ترین فعالیت های آب و خاک در هشت حوزه و به مساحت ۱۰۷ هکتار در حال اجراست که شامل احداث شبکه های آبیاری و زهکشی در سطح ۳۰ هزار هکتار و همچنین تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی در سطح سه هزار و ۴۰۰ هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به وضعیت اجرای عملیات آب و خاک در ارتباط با تعاونی های تولید و همچنین انتقال آب در اراضی شیب دار یادآور شد: یکی از موفق ترین فعالیت های شاخص مربوط به این سازمان، سازماندهی و حمایت همه جانبه از تعاونی های تولید و همچنین استفاده بهینه و قابل قبول از آن دسته از اراضی شیب دار است که امکان استفاده از تراکتور و دیگر ادوات کشاورزی در آن امکان ناپذیر است.

سروی گفت: در همین راستا اجرای عملیات آب و خاک در تعاونی های تولید در سطح 4 هزار و ۹۷۰ هکتار به اجرا در آمد و در سطح قابل ملاحظه ۵۰۰ هکتار اقدام به احداث باغ در اراضی شیب دار شد که به نوبه خود یکی از موفق ترین طرح هایی به حساب می آید که توسط این بخش در استان به اجرا در آمده است .

وی افزود: در سطح 4 هزار و ۱۴۹ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش، مجهز به انواع سیستم های آبیاری تحت فشار شده است. از دیگر طرح های این سازمان می توان به احداث شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین اشاره کرد که در سطح ۶۲ هزار هکتار در دست اقدام است. همچنین احداث شبکه آبیاری و زهکشی دشت مغان که در سطح هشت هزار و ۵۰۰ هکتار مراحل اجرایی خود را سپری می کند.

وی افزود: علاوه بر موارد گفته شده با عملیاتی شدن و بهره برداری از ۲۴ مورد طرح های کوچک تأمین آب از قبیل احداث استخرهای ذخیره آب، سد های معیشتی و بندهای انحرافی در استان، تحول مهمی در حوزه مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، احداث ، باغ ، اراضی ، شیب دار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.