آغاز اجلاس اقتصادی کشورهای غرب آفریقا

کشورهای آفریقایی به منظور گفتگو درباره بحران سیاسی گامبیا، در پایتخت نیجریه گرد هم آمدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اجلاس سالانه جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا که در ابوجا پایتخت نیجریه آغاز شد قرار است به موضوع بن بست سیاسی در گامبیا بپردازد. 

یحیی جامه رئیس جمهور گامبیا به رغم شکست در انتخابات از کناره گیری از قدرت خودداری می کند.

11 رئیس جمهور - از 15 رئیس جمهور - کشورهای غرب آفریقا در پنجاهمین اجلاس اقتصادی کشورهای غرب آفریقا حضور دارند. محمد بوهاری رئیس جمهور نیجریه این اجلاس را آغاز کرد. گامبیا، بورکینافاسو، کیپ ورد و بنین در این اجلاس حضور ندارند. 

الن جانسون سیرلیف رئیس جمهور لیبریا و رئیس دوره ای جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا ابراز امیدواری کرد این سازمان تدابیری را توصیه کند که راه حلی سریع برای بحران گامبیا باشد. 

سیرلیف در سخنرانی خود اظهار کرد: هم اکنون ضروری است جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا تدابیری را برای توصیه کردن در نظر بگیرد تا این مشکل پیش از 19 ژانویه حل شود. 

19 ژانویه تاریخی است که براساس قانون اساسی دوره پنج ساله ریاست جمهوری گامبیا پایان می یابد. 

محمد ابن چامباس نماینده سازمان ملل متحد در غرب آفریقا در بیانیه ای پیش از این اجلاس گفت: سازمان ملل متحد درباره برخی تحولات که در دوره پس از انتخابات در گامبیا رخ داده نگران است. 
وی افزود: به ویژه به دست گرفتن کنترل ساختمان های کمیسیون مستقل انتخاباتی توسط ارتش گامبیا از دیگر موارد نگران کننده است. 
چامباس گفت: مانند همیشه،‌ سازمان ملل متحد به حمایت از تلاش های خود برای انتقال صلح آمیز قدرت در 19 ژانویه 2017 ادامه خواهد داد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار