انرژی در هفته ای که گذشت؛

از وعده وزیر نیرو برای اتمام طرح های نیمه تمام تا توسعه تجارت نفتی با روس ها

بسته انرژی این هفته به بررسی جزئیات پروژه های ناتمام وزارت نیرو و واگذاری توسعه هفت میدان نفتی به روس ها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهمترین اخبار انرژی که در هفته‌‌ی گذشته رخ داد می‌توان به توافق کشور های اعضای اوپک و غیر اوپک برای کاهش میزان تولید یک میلیون و 800 هزار بشکه ای نفت اشاره کرد، که نتیجه این امر افزایش بهای نفت را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است رئیس مرکز تحقیقات آب وزارت نیرو ضمن انتقاد از بی توجهی دولت به پروژه های آبی ،آخرین جزئیات عملیات بارور سازی ابرها را در سال آبی 95-96 تشریح کرد.

در هفته ای که گذشت، مزایده 40 جایگاه عرضه سوخت دولتی توسط سازمان خصوصی سازی صورت گرفت، که با استقبال مشتریان مواجه شد.

شایان ذکر است معاون اول رئیس جمهور در گردهمایی مدیران ارشد وزارت نیرو بر لزوم جلوگیری از هرگونه برخورد های سیاسی و جناحی با  مسئله آب تاکید کرد.

از دیگر اخبار مهم حوزه انرژی می توان به امضای قرارداد توسعه هفت میدان و مطالعات دو میدان نفتی به روس ها اشاره کرد.

همچنین وزیر نیرو از تلاش های  وزارتخانه متبوعش برای به پایان رساندن تمامی طرح‌هایی را که به نوعی امکان بهره‌برداری تا پایان سال را دارند، خبرداد .

مجموع تولید نفت جهان با توافق وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک، تا حدود یک میلیون و 800 هزار بشکه در روز کاهش می‎یابد.

بسته اخبار انرژی

رئیس موسسه تحقیقات آب گفت: بی توجهی دولت به مسئله بارورسازی ابرها علیرغم مزایای این پروژه موجب شد در سال گذشته اجرایی نشود.

بسته اخبار انرژی

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: مزایده 40 جایگاه سوخت ساعت 14 روز دوشنبه 22 آذر ماه برگزار خواهد شد.

بسته اخبار انرژی
سبحانی گفت: این مزایده، دومین مرحله از برگزاری مزایده های جایگاههای سوخت سال 95 است که در روز دوشنبه 22 آذرماه با استقبال پرشور متقاضیان برگزار شد.

وزیر نفت گفت: مهمترین محور همکاری با شرکت‌های نفتی روسیه، توسعه میادین نفت و افزایش ضریب بازیافت است و ایران قصد دارد توسعه هفت میدان نفتی خود را به شرکت‌های روسی واگذار کند.

تفاهم‌نامه مطالعاتی دو میدان نفتی چشمه خوش و چنگوله با حضور وزرای نفت ایران و روسیه بین شرکت ملی نفت مناطق مرکزی و شرکت گازپروم نفت روسیه امضا شد.

بسته اخبار انرژی

اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه حل مسئله آب در گرو یک اجماع ملی است گفت: نباید از موضوع آب به عنوان یک امر سیاسی و جناحی بهره‌برداری شود.

بسته اخبار انرژی

وزیر نیرو گفت: تا آغاز سال جدید باید سعی کنیم تا تمام طرح‌هایی که به نوعی امکان بهره‌برداری دارند را به سرانجام برسانیم.

بسته اخبار انرژی


انتهای پیام/








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار