آیت‌الله اراکی:

حکام عرب در برابر شیطنت‌‌های مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم هوشیار باشند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:  لازم است به حکام عرب منطقه گوشزد کنم در برابر شیطنت‌‌های مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم هوشیار باشید.

حکام عرب در برابر شیطنت‌‌های مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم هوشیار باشندبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‎الله محسن اراکی در مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی شهر تهران در حال برگزاری است‎‌،گفت: جبهه مقاومت اسلامی از اکنون در اندیشه ایجاد ساز و کارهای لازم برای همگرایی میان ملل اسلامی باشد.

وی افزود: پیروزی جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین و پیروزی جبهه مقاومت در عراق و سوریه و بالندگی و جهش عظیم جمهوری اسلامی‎ ‌که محور اصلی مقاومت است در همه عرصه‌‌های علمی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نشان آن است که تحقق وعده الهی به پیروزی مومنان بسیار نزدیک است.

اراکی اضافه کرد: این تحولات، همگرایی را میان ملل اسلامی ‎‌تقویت می‎‌کند و زمینه را برای پیشروی به سوی امت واحده اسلامی ‎‌پیش از پیش فراهم می‎‌کند. بر همین اساس جبهه اسلامی ‎‌مقاومت باید خود را برای مدیریت جامعه اسلامی ‎‌در دوره جدید آماده کند و از هم اکنون در اندیشه ایجاد ساز و کار‌های لازم برای مرحله نوین همگرایی ملل اسلامی‎‌ باشد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه افزون‌بر فاجعه فلسطین در مرکز جهان اسلام، در برخی کشور‌ها شاهد ظلم و ستم شدیدی از سوی حکمفرمایان نسبت به ملت‌‌ها و شخصیت‌‌های برجسته و آزادیخواه می‎‌باشیم. در یمن شاهد کشتار بیرحمانه مردم به دست نیرو‌های نظامی ‎‌سعودی هستیم. در بحرین شاهد شکنجه و آزار و قتل و ارعاب ملت بی دفاع بحرین توسط نیرو‌های امنیتی این کشور می‎‌باشیم. در میانمار بخشی از ملت مسلمان آن کشور در معرض کشتار و آوارگی دسته جمعی هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، یادآور شد: در نیجریه شاهد کشتار دسته جمعی مسلمانان و آزار و شکنجه و زندان بی دلیل رهبران اسلامی ‎‌نظیر شیخ زاکزاکی هستیم. از سوی دیگر در کشور‌هایی نظیر عراق، سوریه، لیبی، افغانستان، پاکستان و ترکیه شاهد ناامنی‌‌های گسترده ناشی از فعالیت‌‌های تخریبی گروه‌‌های تروریستی هستیم.

وی افزود: ریشه کن سازی این ناامنی‌‌ها و ستمگری‌‌ها تنها در سایه احقاق حق ملت‌‌ها، وحدت و یکپارچگی نیرو‌های فعال این کشور‌ها تحقق می‎‌پذیرد. بر این اساس از همین تریبون همه نخبگان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جوامع اسلامی ‎‌را به همبستگی عمومی ‎‌در جهت ایجاد صدای واحد در دفاع از حقوق مظلومین فرا می‎‌خوانیم و آنان را به همکاری گسترده در راه دفاع از حقوق این مظلومان و جلوگیری از ادامه ظلم و بی عدالتی شدیدی که در حق آنان اعمال می‎‌گردد، دعوت می‎‌کنیم.

اراکی گفت: لازم است به حکام عرب منطقه گوشزد کنم در برابر شیطنت‌‌های مثلث شوم آمریکا، انگلیس و صهیونیسم هوشیار باشید. تاریخ ننگین این مثلث شوم در ایجاد جنگ و آشوب در بسیاری از کشور‌های دنیا بویژه در منطقه غرب آسیا برای شناخت ماهیت پلید سیاستمداران این کشور‌ها کفایت می‎‌کند. تلاش این کشور‌ها در ایجاد ایران هراسی، شیعه هراسی، اسلام هراسی با هدف پراکنده سازی ملت‌‌ها و ایجاد اختلاف و افشاندن بذر کینه و دشمنی در میان کشور‌ها است.

وی از فلسطین به عنوان قلب جهان اسلام و منطقه یاد کرد و گفت: وظیفه حاکمان کشورهای اسلامی دفاع از مردم و سرزمین فلسطین است.

اراکی افزود: اساس همه ادیان الهی دعوت به وحدت و پرهیز از تفرقه در دین است. لذا هرگونه پدیده یا گفتار و رفتاری که منشأ پراکندگی و نزاع در میان جامعه اسلامی شود با تعالیم اسلامی‎ ‌و شریعت محمد(ص) در تضاد و تقابل است.

وی وظیفه همه مسلمانان بلکه همه اتباع ادیان الهی را دعوت به سوی وحدت و تلاش در جهت حفظ و تقویت آن و مقابله با هر پدیده یا گفتار و رفتاری است که موجب نزاع، پراکندگی و چنددستگی جامعه اهل ایمان شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، با تأکید بر این‎که پدیده زشت تکفیر و نشر روحیه خصومت و دشمنی میان مسلمانان پدید‌ه ای ضد اسلامی‎‌ است، اظهار داشت: فتنه فرقه‌گرایی و جنگ درونی در میان مسلمانان در چند سال اخیر توطئه مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل است و متأسفانه برخی از سران غفلت زده کشور‌های منطقه به دام آن گرفتار شده و در آتش آن دمید‌ه‌اند.

وی تصریح کرد: امروز این فقط رهبر انقلاب اسلامی و مسؤولان جمهوری اسلامی ‎‌نیستند که منشأ گروه‌‌های تروریستی و تفرقه‌گرایی همچون القاعده، داعش و جبهة النصره را آمریکا، انگلیس و اسراییل می‌دانند، بلکه حقایق میدانی که برجسته‌ترین آن‌‌ها حمایت همه جانبه این مثلث شوم استکباری از این گروه‌‌هاست و نیز اقرار و اعتراف سران آمریکا و دیگر دست اندرکاران سیاست‌‌های استکباری در منطقه به تأسیس، تولید، حمایت و پشتیبانی از این گروه‌‌ها این حقیقت را پیش از پیش آشکار ساخته و بهترین و روشن‌ترین دلیل ماهیت اسلام ستیز و خصمانه آن‌‌ها نسبت به اسلام و جامعه اسلامی ‎‌است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: با وجود آشکار شدن این حقیقت اظهارات و موضع‌گیری‌‌هایی از سوی برخی شخصیت‌‌ها در حمایت از این گروه‌‌ها دیده می‎‌شود که بسیار جای تعجب و تأسف است و اسفبارتر این‌که برخی از شخصیت‌‌هایی که از آن‌‌ها روشن بینی، آگاهی و دلسوزی به حال جامعه اسلامی ‎‌انتظار می‎‌رود بجای آن‌که به محکوم کردن این جریان‌‌های وابسته به صهیونیسم و استکبار بپردازند، ملت‌های مظلوم منطقه را متهم به فرقه گرایی می‎‌کنند و جنایت‌های فجیع این مجموعه‌‌های ضدبشری را مظهری از مظاهر غضب و خشم عادی دانسته و از این طریق فساد و ظلم این گروه‌‌های مفسد را توجیه می‎‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل در دامن زدن به توطئه جنگ و آتش افروزی فرقه‌ای در منطقه، حمایت از دولت نامشروع و غاصب اسرائیل و ایجاد فرصت مناسب برای این رژیم نامشروع و اشغالگر در اشغال هرچه بیشتر زمین‌‌های فلسطین و تجاوز هرچه بیشتر به مقدسات اسلامی ‎‌فلسطین و مردم مظلوم فلسطین است.

اراکی تاکید کرد: امت اسلامی باید آنچه در توان دارند در جهت حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین و آزادسازی مسجدالاقصی قبله دوم مسلمین به کار گیرند.

وی آغاز دوره‌ جدیدی در منطقه غرب آسیا را بشارت ‌داد و گفت: دوره جدید، دوره اقتدار بلامنازع جبهه مقاومت است، جبهه‌ای که برتری خود را در همه صحنه‌‌های برخورد با قدرت‌های استکباری به اثبات رسانید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار