شیراز؛

منابع طبیعی استان فارس در حال زوال است

معاون اقتصادی وزیر کار با اشاره به اینکه منابع طبیعی در استان فارس در حال زوال است گفت: منابع آب و محیط زیست این استان در حال تخریب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت ‌الله میرزایی معاون اقتصادی وزیر کار در نشست با فعالان اقتصادی استان فارس با بیان اینکه اگر دو منطقه در کشور وجود دارد که باید نگران وضعیت آن ها بود یک از این دو منطقه فارس و دیگری اصفهان است، گفت: استان فارس زمانی که 6 درصد جمعیت کشور را در خود داشته در تولید ناخالص ملی سهم 6 درصدی داشته اما در حال حاضر با وجود اینکه 7 درصد جمعیت کشور را دارد سهم آن در تولید ناخالص ملی 4 درصد است.
وی افزود: منابع مالی استان فارس در حال خروج است و این استان قادر به جذب منابع مالی داخلی خود نیست و نسبت سپرده به تسهیلات بانک ‌های این استان نیز همخوانی ندارد.
میرزایی با بیان اینکه محیط کسب و کار استان فارس نیز وضعیت خوبی ندارد عنوان کرد: سرمایه ‌های انسانی در این استان به سرعت در حال از دست رفتن است و این استان یکی از استان ‌های مهاجر فرست کشور است اما در داخل خود استان سیل مهاجران از شهرهای اطراف به شیراز و مرودشت هجوم آورده‌اند.
وی با بیان اینکه در دو دهه گذشته بهره‌وری در استان فارس روند کاهنده داشته است، تصریح کرد: در بحث‌ های توسعه‌ ای استان فارس نیازمند عارضه ‌یابی جدی است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار