شیراز؛

اجرای طرح جنگلانه در پاسارگاد

طرح جنگلانه در سطح 35 هکتار از جنگل های شهرستان پاسارگاد اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: طرح جنگلانه در راستای طرح مشارکتی کاشت بذر در جنگل‌های ایران و با هدف احیا و ترمیم رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی، همزمان با سراسر کشور در  سطح 35 هکتار از جنگل های این شهرستان اجرا شد.
وی افزود: جنگلانه یک طرح مشارکتی خودجوش و مردمی است که با توجه به خشکیدگی وسیع رویشگاه ‌های جنگلی و مرتعی کشور به دلیل اقداماتی چون مخرب انسانی، صنعتی، چرای دام، سرشاخه زنی، تغییر اقلیم و خشکسالی ایجاد شده است.
حسن خسروانیان با تاکید بر اینکه اگر توجه جدی به حفظ محیط زیست نداشته باشیم در آینده خسارات جبران ناپذیری ایجاد می ‌شود، تصریح کرد: حضور در عرصه حفاظت از جنگل‌ ها و مراتع وظیفه آحاد مختلف جامعه است.
خسروانیان تاکید کرد: جنگلانه یک طرح ملی برای آبادانی و توسعه فضای سبز در همه نقاط ایران است.
وی ادامه داد: کاشت هر بذر و نهالی در جای جای میهن اسلامی نوید بخش سرسبزی و طراوت فردای سرزمین مان است و شادابی و پاکی را به ارمغان می آورد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح جنگلانه در این شهرستان با همکاری و مشارکت داوطلبانه اهالی روستاهای سر پنیران، کتوری، مبارک آباد و گمبکان، مرتعداران، گروه های  مردم نهاد، بسیج ناحیه پاسارگاد، پایگاه های مقاومت بسیج شهرک وحدت و عاشقان طبیعت و با همکاری و هماهنگی نیرو های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد اجرا شد.
انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار